Red teil (side 2)

vær smart drit i denne møkkafisken
Hehe
jeg vil avlive den eter vært vil behole den lit
den er så øiten og søt :P
du vil ikke klare å avlive den når du har hatt den en stund og den vil spise dine andre fisker hvis du er sånn giddeer ingen svare på dine spørsmål du er så dum som gidder drit i den drittfisken hvis du vil ha de fiskene du har. la den fisken dra til h....e det er en fisk som kun passer i kar på minimum 11000 så drit i den fisken
Tja, den kommentaren var du vel helt sikker på kom til å hjelpe, Gunisa Fisa?..

Vi er samtlige her inne enige om at det er et dumt valg å ta imot fisk man ikke kan holde ansvarlig. Men uansett hva vi sier, så ser vi jo at trådstarter ønsker å prøve seg uansett.

Synd, men det får bare være. Ingenting vi kan gjøre noe med. Vi har sagt vårt, og det er vel nok.

Uansett ønsker jeg ciklidesyka lykke til. Det vil du trenge! Jeg håper dere har forsikringene klare tilfelle akvariet skulle slås i stykker helt pluttselig.
Ja
Ronny-André
Tja, den kommentaren var du vel helt sikker på kom til å hjelpe, Gunisa Fisa?.. Vi er samtlige her inne enige om at det er et dumt valg å ta imot fisk man ikke kan holde ansvarlig. Men uansett hva vi sier, så ser vi jo at trådstarter ønsker å prøve seg uansett. Synd, men det får bare være. Ingenting vi kan gjøre noe med. Vi har sagt vårt, og det er vel nok. Uansett ønsker jeg ciklidesyka lykke til. Det vil du trenge! Jeg håper dere har forsikringene klare tilfelle akvariet skulle slås i stykker helt pluttselig.


forsikring er det men den er bare 20 cm så den klarer ikke det med det fuste

men det var til hjel for å bestemme vor lenge jeg kan ha fisken me å høre deres opplevelser og fakta om den
Så det er ikke bare for at dere gutta syns det er "tøft og kult" og sitte å se på en rovfisk som spiser opp alle de andre fiskene i akvariet, da....?
Det er liksom litt typisk guttunger i en viss alder, det fenomenet der...
Den er fremdelis liten.
mona o
Så det er ikke bare for at dere gutta syns det er "tøft og kult" og sitte å se på en rovfisk som spiser opp alle de andre fiskene i akvariet, da....? Det er liksom litt typisk guttunger i en viss alder, det fenomenet der...


og nor den blir større for den et kar for seg selv
ciklidesyka
og nor den blir større for den et kar for seg selv:)


Hvor stort blir det da? håper det blir noen 1000 liter.
Vet ikke
må se lit an vet vertfall at til sommeren blir det kansje et 1000 l
Inaktiv bruker
1000 liter er ikke nok.du må minst oppi 6000 liter spør du meg og kanskje enda mere
ja men det det er en begynelse
Utdrag fra Dyrevelferdsloven.

§ 6. Kompetanse og ansvar

Dyreholder skal sørge for at dyr blir ivaretatt av tilstrekkelig og faglig kompetent personell. Andre skal ha nødvendig kompetanse til den aktiviteten de utfører.

Foresatt skal ikke la barn under 16 år ha et selvstendig ansvar for dyr.

Dyreholder skal ikke overlate dyr til personer som det er grunn til å tro ikke kan eller vil behandle dyret forsvarlig.

§ 5. Varsling

Enhver som har grunn til å tro at dyr blir utsatt for mishandling eller alvorlig svikt vedrørende miljø, tilsyn og stell, skal snarest mulig varsle Mattilsynet eller politiet. Varslingsplikten gjelder med de begrensninger som følger av annen lovgivning.

Enhver som får kjennskap til at et større antall ville eller forvillede dyr er utsatt for sykdom, skade eller annen lidelse utenom det normale, skal snarest mulig varsle Mattilsynet eller politiet.


Kapittel II. Særlige bestemmelser om dyrehold

§ 22. Generelle vilkår for hold av dyr

Dyr skal bare holdes hvis de kan tilpasse seg holdet på en dyrevelferdsmessig forsvarlig måte.

§ 23. Dyrs levemiljø

Dyreholder skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd. Dyrs levemiljø skal fremme god helse og bidra til trygghet og trivsel.
He he
her har folka hammret løs gitt, kan vel si meg enig med di fleste her, men når det er sakt må jeg også støtte bitte litt for det er jo sånn i naturen at fisk spiser fisk osv jeg mener nå at om denne personen vill ha dette monsteret så er det jo han sitt valg og vist han mister alle andre fisk fordi di blir middag skjønner han det vel ettervert. er det dyre misshandling og la naturen gå sin gang i et akvarium så tror jeg det finnes mange som bør se litt hva di har i karet, sikkert mange som har ciklider og annen fisk som spiser guppy bebiser osv er disse også dyre misshandlere?? da er det mange som må meldes gitt . ikke for å provosere folk men det er vel litt sannhet i det ell??? nei jeg er ikke for at du burde beholde den men ditt valg.
mvh
thomas

må få med at jeg er enig med nils ikke lag marked for disse fiskene, di er jo ikke fisk for akvarium.
Thomas Lindquist
her har folka hammret løs gitt, kan vel si meg enig med di fleste her, men når det er sakt må jeg også støtte bitte litt for det er jo sånn i naturen at fisk spiser fisk osv jeg mener nå at om denne personen vill ha dette monsteret så er det jo han sitt valg og vist han mister alle andre fisk fordi di blir middag skjønner han det vel ettervert. er det dyre misshandling og la naturen gå sin gang i et akvarium så tror jeg det finnes mange som bør se litt hva di har i karet, sikkert mange som har ciklider og annen fisk som spiser guppy bebiser osv er disse også dyre misshandlere?? da er det mange som må meldes gitt :). ikke for å provosere folk men det er vel litt sannhet i det ell??? nei jeg er ikke for at du burde beholde den men ditt valg. mvh thomas må få med at jeg er enig med nils ikke lag marked for disse fiskene, di er jo ikke fisk for akvarium.



Joda. Helt sant det du sier, men du bommer litt på mål synes jeg. Hovedkritikken går ikke på at denne fisken spiser de andre, men at den ikke blir tilbydt den plassen den trenger.


-Tim
Thomas Lindquist
er det dyre misshandling og la naturen gå sin gang i et akvarium

Det er i hvert fall en selvmotsigelse.
Kampfisk
[QUOTE=Thomas Lindquist]er det dyre misshandling og la naturen gå sin gang i et akvarium

Det er i hvert fall en selvmotsigelse.

Mildt sagt, godt sagt !
Ole Olsen
[QUOTE=Kampfisk][QUOTE=Thomas Lindquist]er det dyre misshandling og la naturen gå sin gang i et akvarium

Det er i hvert fall en selvmotsigelse.
Mildt sagt, godt sagt !
word.. ;P
Tim
vist du leser det jeg har skrevet er jeg enig med di fleste som har skrevet ting her og jeg skriver også at denne fisken ikke er for akvarium men skulle kansje skrevet for oss vanelige akvarister mvh thomas
holdt på å kjøpe en red tail i en butikk ..flaks ikke gjorde det etter å ha lest her
Jeg syns folk skal skjerpe seg litt, å lese reglene for dette forumet en gang eller to til(hvis de noen gang har gjort det).
Er så tydelig at folk lar seg rive med her.

Det er Ciklidesykas ansvar om han vil ha fisken i et for lite akvarium, "vi"(ja, jeg mener han burde ha latt vær å fått den) har sagt vårt og det var vel egentlig alt han spurte om.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap