Hvilke fisk i mitt 105 ltr akvarium ?

Har for 2 dager siden satt opp akvariet. Men mangler fisk og planter (har noen dekorasjoner + røtter). Tidligere har jeg hatt guppy, tetra og scalare. Men jeg ønsker egentlig å prøve litt større fisker, noen som kan hjelpe meg med hvilke fisker jeg skal gå for ?-og sammensetning.
Du kan ikke ha store fisker i en 105l. Skalare er alt for store til å gå i en 105. Jeg ville anbefalt noen dvergciklider o.l.
ok, ja jeg var bare 16 når jeg hadde scalaren. sammen med diverse tetra, guppy og alt mulig. de døde ganske fort. tror jeg har endt opp med ett par maller i bunn, 2 par ciklider i midt og noen stimfisk på topp. så får vi ta det litt etter litt.

takk for tips
Fisk?
Hva med Black Molly, Gul Molly eller Dalmantiner Molly? Eller bare en salig blandig av disse tre?

Jeg har selv falt helt for Black Mollyen da jeg har 19 yngel i det enet ''yngle karet''. Disse ynglene vokser veldig fort hvis du fòrer 2 ganger om dagen

Har Selv tenkt på en salig blanding med Molly, ikke bare fordi de er så fine, men også det at de er mere hardføre en fks. guppy. Dessutten er vanligvis ynglene for store til og bli spist når de blir født. Var det ihvertfall hos meg

Eller som sakt Ciklider ja. Ciklider er noe aggrisive etter min mening, så om du kan ha veldig mye annen fisk er jeg nok ikke så sikker på

Lykke til med sammensettningen!
Å si at ciklider er aggressive er ikke riktig, kan ikke ta alle under en kam. Forskjellige ciklider har forskjellig gemytt, finnes f.eks. flere hyggelige dvergciklider. De passer på reviret sitt under lek, det kan man ikke nekte for, men med riktig sammensetning vil ikke det være noe problem. Selv har jeg falt for A. borellii, en veldig fredlig apisto, vil selv sette opp et kar med disse snart.

Ta en titt på sommerfuglciklide og regnbueciklide i fiskebasen, disse er svært populære.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap