Discus

Hei har ett par discus i akvarit og dei legger egg i ett sett men eggene blir hvite og noen ikke,men etter en dag spiser dei de opp hva er galt eller annet som gjøres halt.

De eggene som blir hvite er ikke befruktet, ofte så er det noen/endel egg som blir hvite.
Det at diskusene spiser opp eggene er ganske vanlig, som oftes så trenger diskusene noen forsøk før de forstår at det ikke er mat de produserer.
Noen diskuser lærer fort mens andre trenger endel ganger, parret mitt brukte over 10 forsøk før de lykkes.
Går disse i eget karr? Det er et must når man skal drette diskuser.
Discus
Hei ja paret går i eget kar men hva skal temp være.
Hei
vil anbefale den på 29-30 da kleker di vertfal


og over til den andre saken du kan trøste deg med at mine spiste dem opp 10 ganger før de sjønte det
ciklidesyka
vil anbefale den på 29-30 da kleker di vertfal og over til den andre saken du kan trøste deg med at mine spiste dem opp 10 ganger før de sjønte det:)


Har du diskuser i 82 l som er eneste karr som er registrert på profilen din??

Tempen har lite med klekkingen og gjøre, man har temp mellom 28-30 grader pga at det er det man skal ha på diskuser, så enkelt er det.
Discus
Hei jeg har også det samme problemet discusene har lagt egg en 4 5 ganger nå siste gang fikk de frem wigglers men spiste disse med en gang de kom ut fra egget.
Så jeg regner nok med at noen par trenger mange forsøk som de fleste her sier før de får det til.
Det ene av mine par går i et 125 liters bb kar så de har all freden og roen de trenger.
Så jeg kan ikke si noe ant enn lykke til de greier det nok før eller senere skal du se.

De er i hvertfall noen fantastiske fisker og veldig mange forskjellige å få tak i men sukk vi kan jo ikke ha alle lool.
Nopp
Ken Myrseth
[QUOTE=ciklidesyka]vil anbefale den på 29-30 da kleker di vertfal og over til den andre saken du kan trøste deg med at mine spiste dem opp 10 ganger før de sjønte det:)


Har du diskuser i 82 l som er eneste karr som er registrert på profilen din??

Tempen har lite med klekkingen og gjøre, man har temp mellom 28-30 grader pga at det er det man skal ha på diskuser, så enkelt er det.

he 26 kar å de går i 225 l

her er et bilde
ciklidesyka
[QUOTE=Ken Myrseth][QUOTE=ciklidesyka]vil anbefale den på 29-30 da kleker di vertfal og over til den andre saken du kan trøste deg med at mine spiste dem opp 10 ganger før de sjønte det:)


Har du diskuser i 82 l som er eneste karr som er registrert på profilen din??

Tempen har lite med klekkingen og gjøre, man har temp mellom 28-30 grader pga at det er det man skal ha på diskuser, så enkelt er det.

he 26 kar å de går i 225 l

her er et bilde

Ja sikkert.
Tror du meg isje??
Ken Myrseth
[QUOTE=ciklidesyka][QUOTE=Ken Myrseth][QUOTE=ciklidesyka]vil anbefale den på 29-30 da kleker di vertfal og over til den andre saken du kan trøste deg med at mine spiste dem opp 10 ganger før de sjønte det:)


Har du diskuser i 82 l som er eneste karr som er registrert på profilen din??

Tempen har lite med klekkingen og gjøre, man har temp mellom 28-30 grader pga at det er det man skal ha på diskuser, så enkelt er det.

he 26 kar å de går i 225 l

her er et bilde

Ja sikkert.

det er jeg og pappa som holder på et med saika et finkar 10 me malavi en reol med 9 stk et med tiger siklider et men mye søramrikanskt

å nogen te det e bare te å spør folk i rogaland

så har vore her då :P
Discus
Hei nei dei går i ett 250l akvarium.
Svein Ove Olsen
Hei nei dei går i ett 250l akvarium.

trur ikke var deg han mente med det 82l karet.. 250 er stas for ett par det:=) hvertfall hvis de er alene ja... det kan bare gå veien det hvis du er flink med vannbytter osv *missunnelig* lurer på om jeg skulle hatt meg discus igjen også til 720`n men har to voksne heroser så er litt red for å investere i ett jumbopar...
Tilfeldig bekjentskap
© Mike Noren
Reklame for plussmedlemskap