Oppvekst kar til l144

Lurer på hvor stort dette må vær for at de skal kunne være der til di er salgs klare??
Mazak
Lurer på hvor stort dette må vær for at de skal kunne være der til di er salgs klare??

Jeg ville si de burde være 3 cm, minst. Jo større jo bedre, for Ancistrus yngel er ganske skjøre overfor endringer i vannverdier og spesielt temperatur, når de er små. Men jeg har sett folk selge yngel som er bare 2 cm, og selv om det er noe jeg personlig egentlig ikke syns er særlig ok, så er det slik det gjøres ofte.
L144 yngelen er jo billigere jo mindre de er da, så folk må velge selv Men man bør få vite at kjøper man veldig små Ancistrus (både L144 og vanlige Ancistrusen) så er risikoen for frafall stor.
mona o
[QUOTE=Mazak]Lurer på hvor stort dette må vær for at de skal kunne være der til di er salgs klare??

Jeg ville si de burde være 3 cm, minst. Jo større jo bedre, for Ancistrus yngel er ganske skjøre overfor endringer i vannverdier og spesielt temperatur, når de er små. Men jeg har sett folk selge yngel som er bare 2 cm, og selv om det er noe jeg personlig egentlig ikke syns er særlig ok, så er det slik det gjøres ofte.
L144 yngelen er jo billigere jo mindre de er da, så folk må velge selv Men man bør få vite at kjøper man veldig små Ancistrus (både L144 og vanlige Ancistrusen) så er risikoen for frafall stor.

Hei, tror du missforstod spørsmålet mitt

Jeg lurte på hvor stort et akvarie må være som skal brukes til oppvekst kar
Åh, hehe På tide å dra på seg lesebrillene :p

Oppvekst-kar for L144, ja... nå vet jeg ikke hvor mange yngel du har, men dersom de bare skal være der til de har salgbar størrelse så kanskje en 54 eller 63 liter holder. Om du er flink å bytte vann ofte og har et godt nok filter (maller skiter mye!) så skulle det holde.
mona o
Åh, hehe :) På tide å dra på seg lesebrillene :p Oppvekst-kar for L144, ja... nå vet jeg ikke hvor mange yngel du har, men dersom de bare skal være der til de har salgbar størrelse så kanskje en 54 eller 63 liter holder. Om du er flink å bytte vann ofte og har et godt nok filter (maller skiter mye!) så skulle det holde.

Oki
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap