Hvilken type severum er dette ?

Kalles vel for gullseverum.
Bare en fargevariant av Heros. Usikker på hvilken av de som er den rette arten her.
Heros severum
flott ciklider de her, kalles også for falsk discus om jeg husker riktig?
Heros severum, "Fattigmannsdiscus" )) Flott fisk!
ok takk for svar..venter bare på at di skal komme seg i lek nå,,hannen ser hvertfall klar ut. Noen som vet hvilke overflater de legger egg på?
slenger meg på denne da jeg også har ett par men er litt usikker på hvem heros det er han jeg byttet dem til meg fra mener selv det er severum men kan noen bekrefte/avkrefte? se bildene (de ligger på bånn pga det var to minutt siden jeg hadde sluppet dem oppi...)
Kansje bleke H.notatus?
Har du bilder av de etter en tid i karet, så fargene er kommet tilbake?
hua er stort sett sånn.. hannen også... men noe jeg ser kommer og går hos begge er en markert svart stripe fra gatt (under bak?) og ryggfinnen kan prøve å få tatt flere bilder men er stort sett sånn.. bare litt skarpere/markert liksom... også blir de foresten ganske røde/orange under innimellom... skal kikke på notatus eller hva du kalte dem.
Severum
syns det ser litt stusslig beplanta ut med deg,kansje de ville sett litt annnerledes ut fargemessig om de hadde mye mer beplanting og steder de kunne legge egg på
neida.. det er bra med planter... http://akvaforum.no/imagedisplay.cfm?item_id=13239&id=68469&type=aquarium som her bare at de javabregnene dekker snart hele rota... det at de er bleike på bildene er fordi de hadde vært en time i en kjølebag to minutter før jeg tok bildet... de har fine farger nå...
Driver å snuser litt på disse fiskene selv. Hvordan er de i forhold til planter? Spiser de/roter de mye?
Planter og grønt er en stor del av kosten til disse fiskene.
De rensker fort et kar for planter.
Takk for svar, da blir det ikke de i hvert fall
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap