Paletter med yngel. best alene?

Jeg har brått fått yngel på mine palettciklikder. De går i en 54 liter sammen med 10 rødmunnstetra og 6 corydoras (pygmè?) ihvertfall så er de ikke store krabatene og blir ikke særlig større heller.

I dag var det brått en liten flokk paletter ekstra ute og svømte. Corydorasene hadde gjemt seg langt under en stein og rødmunnstetraene er trengt opp i et hjørnet.

Er det bedre å fjerne naboene så palettene får være alene? Og heller kjøpe et par snegler for å rote i sanden. Har jo ganske mange pestsnegler der men tenkte kanskje på noen eplesnegler eller liknende.

Må jeg forresten gjøre noe spesielt med yngelen? Mat og sånt?
Paletter -må- i de fleste tilfeller gå alene, når det er snakk om et så lite kar. De tar alt som en trussel mot yngelet, og angriper totalt uredd.
Til og med hånden min ble angrepet når jeg skulle luke litt i karet. Fisken viste ikke frykt..
Anbefaler ikke å sette inn snegler.. Sandsnegler ser ut til å gå bra, og sikkert de fleste snegler av den størrelsen.
Eplesnegler går ikke. De vil bli nappet på..

Ellers gjelder de fleste andre yngel-regler.. Variert kosthold, gode og stabile vannverdier, og litt ekstra friskt vann hvis du ønsker raskere vekst..

Lykke til
De liker forresten veldig godt å spise mikroorganismer fra filtermatriale og planter. Mye mat å hente der i starten..
så jeg burde vurdere å ta ut naboene da... men er det ingenting annet som får gå i karet sammen med dem i fred? De reagerer jo ikke på sneglene som er der nå. Sånne skivesnegler
leste innlegget ditt igjen og fant det svaret jeg letter til forrige innlegget mitt :P

søren ble brått mye nå. malawien yngler og palettene yngler :P
Luxus problem! Stakkars, stakkars..
hehe
hehe ja ihvertfall for meg som aldri har klart å yngle annet enn reker og formosa! har hatt malawi i et år uten at de har lekt og brått er det kaos her :P
Hehe, spennende..
Lykke til videre
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap