Ciklider og kampfisk går dem sammen eller ikke

Hei lurer litt på dette med ciklider og kampfisk. Min kjære sier at det bare er og ta dem sammen, men jeg tror at dem vil bli spist opp. Er det noen som kan hjelpe meg og svare på dette?
Det finnes mange forskjellige ciklider. Hvilke ciklidearter er det du mener?
også har det alt å si hvor stort akvariet er. og selvfølgelig varierer personligheten fra fisk til fisk og det gjelder alle arter.
Hei
akavariet er på 100l og det er to malavi ciklider mellom store ikke helt utvokst enda, og dem to andre er jeg usikker på men dem ligner på månefisken, men har fått beskjed at det er en type ciklide. Jeg har snakket med en som hadde en kampfisk med akkurat dem samme ciklidene som er her. Og dem spiste kampfisken opp. Jeg har ei hu kampfisk som ikke går i lag med dem andre damene.
Det er rimelig stor sjanse for at ciklidene vil drepe kampfisken, kampfisk har tross navnet og relativt agressiv natur svært lite å stille opp mot de fleste voksne ciklider.
Slørene til kampfisken vil nok mest sannsynlig henge i en tynn tråd. Aggressive ciklider og kampfisk med lange slør er som regel ikke en god kombinasjon.

Når det er sagt, samboerskapet bør uansett ikke vurderes dersom du har malawiciklider. Malawi- og tangyanikaciklider har såpass spesielle behov når det gjelder vannverdier, at de ikke passer med fisk fra andre steder i verden. Deres krav til høy GH og høy PH passer ikke med de fleste andre typer fisk, heller ikke kampfisk.
Hei hei
Mange tusen takk for svarene. Godt å vite. Mange tusen takk folkens.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap