"stor" ciklide i 120 liter

Lyst til å ha en "stor" fisk i tillegg til neontetraene mine. Gjerne en ciklide. En som skiller seg litt ut og kan bli et blikkfang. Hadde vært utrolig flott med scalare, men karet mitt er vel for lite for det...

Har 20 neontetra og 7 cory aenus i karet fra før.
Noen tips?

Hva med nøkkelhullciklide? Vil den gå sammen med andre fiskene? Ser den blir opptil 15 cm. Da er den jo relativt stor.
Hvis du skal ha bare en med litt størrelse på ville jeg vurdert en Blå Acara hanne, de blir ganske store, men er vakre og veldig rolig sammenlignet med de fleste ciklider på den størrelsen - men jeg vil ikke garantere sikkerheten til tetraene dine

kanskje løvehodeciklider ville vert no. jeg har det men måtte bli kvitt tetrane min for de ble spist i løp av nettene som gikk. men de er fine da og ganske aktive. morsome å se på
Vet nå ikke helt med større ciklider og neon tetra.... en bekjent av meg har flere store ciklider som jaguarciklide og green terror begge er på rundt 13cm og begge ser neon tetra som e delikatese for og si det sånn
enig blå acara er en nydelig fisk, men du kunne og hat juvel ciklide
Blå Acara som nevnt kan trives i 120l til tross for størrelsen sin da de er fredelig og rolig.

Vurder gjerne også Rød Kurvciklide , de har samme type fasong men blir vel 8-9 cm. Da er stimfiskene dine trygge. Når hannen kommer i leksdrakt har du virkelig en flott fisk i karet. Jeg har et par gående i et mallekar i ganske surt vann og de har her virkelig farget fint ut...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap