Slimete bunnlag?

Jeg har en 20L som jeg har hatt en stund nå..i de siste dagene så har det lukta surt og ekkelt av vannet.
Skifta vann på karet i går og gjorde det igjen i dag får å få bukt med lukta,men jeg og samboeren min måtte ta en ny runde og ha slamsuging på det denne gangen..jeg berget ut mesteparten av fiskene på forhånd og lot kun de størte være igjen i karet da disse var for snare til å bli fanget :p

Vi var nødt til å skifte vann 3 ganger på det ,men ennå så er ikke lukta helt borte..vannet var så grumsete tilslutt av vi måtte gjøre prosedyren 3 ganger før det nå er blitt bedre,men det ligger et slags spøkelsesaktig hvitt lag på bunn..
Om det pga for mange fisker og ingen bunnetere..

Hvis det er pga for mange fisker så skal jeg stoppe NÅ :o)

Har følgende fisker oppi :

5 Neontetra, 3 Sebrafisker, 2 Guppyer(hann/hunn), 1 Endlers (hann), 3 endlersyngel(2 hanner og 1 hunn), 2 Ancistrus (1 liten og 1 litt større)

Da den ene av Ancistrusen skal over i 100L straks så blir det litt mindre fisker..

Men det er det belegget jeg tenker mest på..ehvis det er pga for mye fisker så gir jeg meg..har t.o.m to pumer gående i karet å..men fiskene har plass nok ennå..


Tar imot høflig kritikk :o)
Det er liksom ikke så innmari mange måter å si det på: du har alt for mye fisk i 20 literen din, og bør egentlig være glad for at et slimete bunnlag er det største problemet.

Neontetra ville jeg ikke hatt i en 20 liter. Det samme med sebrafisken. Og ancistrusen.

En 20 liter ville jeg brukt til yngel, evt. en tre-fire hannguppy (bare hanner fordi da unngår du en masse yngel).

Fiskene har ikke plass nok i karet ditt. Ancistrus kan bli 15 cm lang! Se for deg en 15 cm lang fisk i 20 literen så skjønner du.

Sebrafisk er svært aktive svømmere, og trenger å få strekke skikkelig på finnene selv om de ikke er så store. Dessuten er de stimfisk. Det samme med neontetraen.

Et annen problem med å holde fisk i for små akvarier, er at de kan bli lidende av "stunting". Stunting er når fisken slutter å vokse, enten på grunn av for lite plass, eller dårlig vannkvalitet (i ditt tilfelle er begge høyaktuelle). Men selv om fiskekroppen slutter å vokse, fortsetter organene å vokse. Fisken lider en langsom og smertefull død, mens organene vokser se for store til kroppen, helt til de sprekker. Ikke spesielt trivelig altså.

Hvis du faktisk har en 100-liter tilgjengelig, flytt fiskene dit så raskt som mulig. Og bruk heller 20 literen til guppy-yngel
Du har ikke satt inn noen redmoor-rot i det siste? Høres ut som sopp. Det lukter helt for j... og ser ut som et hvitt, slimete, seigt belegg
er det en rød plante???
Skal flytte over den største av de to ancistrusene og ja jeg er klar over at den blir rundt 15 cm..men jeg kan ikke flytte alle over..i 100l så har vi kun fisker som vil ete opp alle neontetraene..
gurimalle
Du har ikke satt inn noen redmoor-rot i det siste? Høres ut som sopp. Det lukter helt for j... og ser ut som et hvitt, slimete, seigt belegg


Nei ingen rot her i gården..glem det jeg har skrevet om en rød plante :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap