Black molly yngel (1stk)

I går kveld når jeg skulle gi fiskene mat så oppdaget jeg 1stk liten Black Molly fisk som svømte på toppen av filterpumpen....så søt som den var Hadde egentlig ikke regnet med at noen yngel skal overleve i akvariumet, i.o.m at jeg har to slørhaler sammen med 3black molly (1han og 1hunn), 2sverdrager(2hunn) og 1stk svart/hvit molly (hunn), vet ikke riktig navn på denne.
sverdragehannen min har død, og 2 mollyer, derfor er ikke det riktig i forhold til kjønnene.

Men i allefall så er jeg spent på om mollyyngelen min vil overleve. Jeg har ikke førdekar e.l. så jeg har nå plassert den i en 10l bøtte med vann fra akvariumet, varmekolbe og en filterpumpe.

Men hvis noen har bedre tips så kom gjerne med det Skal på dyrebutikken i morgen, å høre om de har noen tips. Yngelen er sort og ca 3-4mm lang. Noen som vet hvor gammel den kan være da?
Morsomt å oppdage småfisk. Det samme skjedde meg, også med black molly.
3 småtroll holdt til innimellom plantene, 2 sorte og 1 gul, merkelig nok siden jeg kun har svart molly.
Jeg har brukt fødekar og plassert fisken der når jeg synes den har blitt god og rund.
Men til noe av det du lurte på; jeg vil anslå at nykommern din er under 1 uke gammel. Den ene black mollyen min fikk 27 avkom i dag, kun noen mm lange og ganske gjennomsiktige.

Se forøvrig tråden min som jeg la ut i kveld under nybegynner:
"Hvor lenge skal yngel være i fødekar?"
Kanskje du får svar som du også har nytte av.
Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Andre Fossen
Reklame for plussmedlemskap