Jørn hennings akvarie og fisker (side 7)

Var innom en av dyrebutikkene her om dagen og i det ene karet der så gikk det noen små artige corydoras....pygmaeus.. guttungen var så heldig at han fikk et nytt akvarium 54l eheim som en bekjent av oss vant her en stund tilbake, så disse falt da veldig i smak hos han....stilige småtasser da..
Barbie danio
Kjøpte også 10 stk barbie danio til han som var helt vanvittige skarp rosa i fargene.[External Image]
Ser ut til at disse pygmaeusene blir mer og mer populær ,må kanskje ta de mer i ettersyn

De Danioene var jo "berre lækker" nydelig farge
Små søte
stilig liten corydoras... ja de er helt nydelige i fargen de danioene. jeg fikk klar beskjed av guttungen at det akvariumet det skulle stå på når han la seg om kvelden, får da kunne han ligge og se på akvariumet når han lå i senga, Det går vel kansje 10 minuter så ligger han og sover...
He he tenker jeg nok
Men det er helt utrolig hvor beroligende det er se på akvarier og fisker.
Merker det selv og har sett på mine barnebarn da de var små hvor rolig de ble når man holdt de foran akvariene.
Så det er kanskje noe alle småbarnsforeldre burde hatt
Akvarium
Han blir nå 8 år i januar, da han var ca 2 år gammel så hadde vi et 660l med noen flotte diskus og en stor stim cardinal tetra, å der husker jeg at han kunne bli stående i lang tid helt oppslukt av bevegelsene og fargene som var oppi der....noen gamle bilder med et kamera fra 1840 åra..[External Image]
Masse flotte bilder. Live action
Skriver noen ord slik at jeg får epost om nye innlegg.
Får lese gjennom tråden en annen dag.

Espen
Skjønner godt han ble stende foran det ja ,nydelig kar
Hei
Black_Flys
Masse flotte bilder. Live action Skriver noen ord slik at jeg får epost om nye innlegg. Får lese gjennom tråden en annen dag. Espen
takker..ikke så veldig flink med og skrive så veldig mye.. er for det meste bare bilder.. jeg får prøve bli litt flinkere....takker.
Takker
Sølvi Gullaksen
Skjønner godt han ble stende foran det ja ,nydelig kar ;)
takker..jeg savner og ha et stort stue kar igjen..jeg solgte saltvannet mitt her for ca 2 uker tid siden så nå er det ikke rare greiene og se på lenger her i stua..kun dumboksen da.:-/
Flotte bilder Jørn Henning

Et dumt spørsmål fra meg... jeg ser du har Japan Blue, kaller du dem guppy eller endlers? Jeg har søkt i forumet og får flest treff i innlegg hvor de kalles endlers, men ser dem også omtalt som guppy
Bare å sette opp et nytt stuekar da vet du,mye kjekkere se på enn dumboksen
Hehe ,den har jeg ikke hørt før men ganske så passende til tider
Hei
Rita Revestrek
Flotte bilder Jørn Henning :) Et dumt spørsmål fra meg... jeg ser du har Japan Blue, kaller du dem guppy eller endlers? Jeg har søkt i forumet og får flest treff i innlegg hvor de kalles endlers, men ser dem også omtalt som guppy ;)
jeg har et akvarium på jobb som det går endlers i, disse kommer fra Ronny som han har en STOR stamme i storkaret . De Ronny har mener jeg han har sagt at han hentet i Danmark for ca 10 årsiden å de ser veldig like som de John A. Endler oppdaget i 1975 på de bildene som jeg har funnet av dem. Her hjemme har jeg et kar som det går en skikkelig gatemix i av masse varianter på guppy, derimot den du ser på bilde. Japan blue er vel en fremavlet variant , der endlers har blitt krysset inn...mener jeg og tro :-/
Aspidoras fuscoguttatus
Gruppen med Aspidoras fuscoguttatus er som regel veldig skye å til tider veldig aktive..de er ikke av de letteste å ta noe bilde av, i dag lå jammen meg en hun og han ved front ruten på akvariumet...
Jørn Henning Flåten
Japan blue er vel en fremavlet variant , der endlers har blitt krysset inn...mener jeg og tro :-/


Ser i fiskebasen her at de står oppført under Poecilia wingei som Japan Blue Endlers (hybrid) og det er vel en grei beskrivelse
Endlers
tja..det er mye bilder og fisk som sirkulerer rundt som skal være Poecilia wingei, men mye av det kan man vel kalle endlers guppy. Det står på basen at det var John Endler som oppdaget denne fisken i 1975, men det var en som het Franklyn F. Bond som oppdaget den i 1930..mener jeg..tror jeg...:-/. Det eneste man kan være sikker på er om man har lokasjonen på fisken og at de kommer fra en seriøs oppdretter.
Berre lekkert, nydelige cory
CW016 ser kjempefine ut, har de disse fargene "live" også?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap