Nye arter i dyrebasen (side 3)

Rita A
Nå er [URLBLOCK1] på plass i basen, og det er bare å fylle inn manglende info hvis du vil :)

Flott.....jeg har prøvd å redigere info om marisa cornatietis for det er feil info om kjønnsforskjeller...Disse er ikke tvekjønnet, de må være en av hvert kjønn for at de skal formere seg...Dette er en eplesnegle og de er ikke tvekjønnet...kan du bare sjekke det jeg har skrevet inne på infoen?
Jeg har oppdatert infosiden med det du la inn, ser det riktig ut nå?
Cherax holthuisi orange tip
finner veldig lite info på nettet/google. er den forresten lovlig i noreg
Plussmedlem
Cherax-artene er lovlig i Norge ja.
Det er foreløpig ikke lagt inn noe særlig om cherax i basen her.
Det er ikke mye info å finne på norsk, men du kan prøve tyske og danske sider. Evnt er det bøker å få tak i som omhandler blant annet kreps.
Cherax artene er lovlig i norge, og andre arter i parastacidae familien.
men det er flott da kan jeg ha god samvittighet hehe.
Kan ikke dere krepseholdere ramse opp alle Cherax-artene så kan jeg lage profiler på dem?
fant disse på wikipedia,hele cherax slekt ,har litt arbeid framover nå hehe .sender ved en link til siden hvor jeg fant disse,kansje det kan hjelpe deg litt

http://no.wikipedia.org/wiki/Parastacidae

Cherax albertisii
Cherax albidus
Cherax angustus
Cherax aruanus
Cherax austini
Cherax barretti
Cherax bicarinatus
Cherax boesemani
Cherax boschmai
Cherax buitendijkae
Cherax cainii
Cherax cairnsensis
Cherax cartalacoolah
Cherax cid
Cherax communis
Cherax crassimanus
Cherax cuspidatus
Cherax davisi
Cherax depressus
Cherax destructor Clark, 1936
Cherax dispar
Cherax esculus
Cherax glaber
Cherax glabrimanus
Cherax gladstonensis
Cherax holthuisi Lukhaup & Pekny, 2006
Cherax leckii
Cherax longipes
Cherax lorentzi
Cherax misolicus
Cherax monticola
Cherax murido
Cherax neocarinatus
Cherax neopunctatus
Cherax nucifraga Short, 1991
Cherax pallidus
Cherax paniaicus
Cherax papuanus
Cherax parvus Short & Davey, 1993
Cherax peknyi
Cherax plebejus
Cherax preissii
Cherax punctatus
Cherax quadricarinatus (Von Martens, 1868)
Cherax quinquecarinatus J. E. Gray, 1845
Cherax rhynchotus
Cherax robustus
Cherax rotundus
Cherax solus
Cherax tenuimanus (Smith, 1912)
Cherax urospinosus
Cherax wasselli - See more at: http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=45024&message_id=663810&sr=1&mp=1#663810
Ikke flere :p Da er det bare å sette igang
Plussmedlem
Bare tull å ta hele lista. Kun et fåtall som er i handelen. Og kun 6-7 som er kommet til Norge foreløpig.
Av hele den lista er det kun 4 arter jeg vet er i Norge, dog med noen underarter.
Plussmedlem
En annen problemstilling er jo om de forskjellige Holthuisi-variantene skal legges inn samlet eller hver for seg.
Er det mange varianter? kan ikke du skrive inn de som er vanlige i hobbyen her til lands?
Nå er noen Cherax på plass i basen, C. holthuisi orange tip og C. holthuisi apricot ligger inn under Cherax holthuisi. Fyll gjerne inn med bilder og info
Hva med litt skalldyr fra saltvanns verden? Live aquaria
Som noen av de vanligste, Lysmata amboinensis, Thor amboinensis, Rhynchocinetes durbanensis, Lysmata wurdemanni complex, Calcinus elegans, Mespilia globulus, OSV..
Jeg skal få lagt inn noen slike skapninger også
En mangelfull profil på Lysmata amboinensis er på plass, har du lyst er det bare å fylle inn manglende info, saltvannsarter kan jeg ikke noe om

Thor amboinensis
Lysmata wurdemanni
Calcinus elegans
More to come, selv om info'n om hver art blir noe tynn
Driver å fyller på litt info, må bare finne info boka mi for å fylle ut mer.
Skulle gjerne ha Geosesarma arter i skalldyrbase. Jeg er med i en Facebook gruppe der jeg prøver å finne mest mulig info om krabbene. Kanskje kan jeg få prøve å låne noen bilder derfra for mine er ikke å skrytte av akkurat.
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap