Isoporplate i bunn

Trenger denne å limer? Kommer jo ca 30kg sand oppå. Hva er vanlig her? MÅ den varmebehandles?
Legg sanda rett på bunnglasset, vel
Dette er bare for å gjøre det mer praktisk for deg selv.

Limer du det, vil det ikke flyte - om det av en eller annen grunn skulle få mulighet til det. Den vil jo selvfølgelig ikke flyte når du har sand osv i

Isopor som ikke varmebehandles KAN begynne å "flasse". Kan tenke meg ciklider osv vil klare å bryte litt isopor opp. Vet ikke.
Håvard Støre Andresen
Legg sanda rett på bunnglasset, vel:)


Det funker fett det! Men skal ha en del stein. Liker ikke tanken på mange kilo stein som etterhvert hviler rett på glasset.
Skal jo bruke murpuss på bakgrunnen. Så kan vel i samme slengen forsegle bunnplaten med det samme.
Limer platen på et par punkter. Men kliner ikke en helt tube i bunn der
Har et akvarium med mye stein. Det er lagd av ganske tynne glassplater. La en 1 cm tjukk isoporplate under sanden og steinene. Er glad for det. Ciklidene graver vekk sand her og der, vil ikke at en stein skal falle rett på glass. (Selv om alt sannsynligvis ligger støtt. ) Har ganske fin sand så den beveger seg en del, og ikke så tjukkt lag heller. Men har ikke lima isoporen eller gjort noe annet.
Isopor.?
er det vanelig at alle akvarier har isopor i bunnen... jeg har en 60l uten dette...
Philip Lauritzen
er det vanelig at alle akvarier har isopor i bunnen... jeg har en 60l uten dette...

Nei, det er ikke vanlig. Jeg har ikke noe isopor i akvariene mine. Det er ikke noen vits i.

Isopor er vel hovedsaklig en sikkerhetsforanstaltning for folk som skal innrede med veldig mye stein og stable den. Da er det greit med isopor i bunnen, for å unngå punktbelastning.
Hva med liggeunderlag? Er litt skeptisk til ev. kjemiske stoffer, men noen som har erfaring med å bruke det i bunn?
Har liggeunderlag i 240l malawi akvariet,utan problem.
Det finnes til og med norskprodusert ligge underlag som er garantert giftfritt (slik som det eg har,grått på farge)!
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap