Nær fargeløs kardinaltetra

Hei,

jeg har en stim med Kardinaltetra gående i karet mitt. Jeg har i flere dager lagt merke til at en av dem er mye blassere i fargene og mye mindre enn de andre. Syntes også at det virker som at den har mistet mer og mer farge de siste dagene. Har sjekket vannkvaliteten og alt er i orden der. Kan dette være et tegn på sykdom hos denne fisken? Og dersom det er det, hva bør jeg gjøre?
For meg høres det ut som et tegn på sykdom. Dyrebutikken neste?
Høres ut som stress, eller at de er redd. Hvilke fisker går de sammen med? Hva er temperaturen?
hei, takk for svar.

karet er 60 liter, temperaturen er 25 grader, andre fisker i karet er 4 guppy(2 av hvert kjønn), 2 metallpansermaller, 2 otto, 10 sandsnegler, 2 jegersnegler og 4 andre kardinaltetra som alle er svært sterke i fargen. Akvariet er godt beplantet og har en trerot og en falsk trestubbe med hule. Har tenkt på komplettere stimene snart, men leste at jeg må ta inn fisk litt etter litt når karet er nystartet. Karet ble startet 12 desember og fisken flyttet inn litt etter litt gjennom hele januar.
Leste litt om "neonsyke" og lurer på om dette kan ramme kardinaltetra også, dersom det ikke er stress?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap