Ønsker sort eller blå bakgrunn...hva bruker dere??

eg har nå en med stein/røtter men den bygger litt fram...og nå trenger eg plassen,så vil bare ha en sort evt. blå bakgrunn...

Bruker dere bare sånn plastbakgrunn på rull?? som dere festen på utsiden av akvariet?

Eg har også brukt å ha utsuget på tetratec utvendigpumpe BAK steinbakgrunnen min...men nå når den blir fjerna blir det meir synelig...kan prøve å skjule det bak steiner/røtter..

trenger litt tips! hååer på rast svar da eg skal begynne å ommøblere NÅ :
Kan bruke akkurat hva du vil da, som du har tilgjengelig hjemme, får kjøpt bakgrunner i plast ja, men kan like godt klippe til ei svart t-skjorte eller et pledd, eller en søppelsekk kanskje? Har ikke prøvd det selv, men må vel funke det?
Så svart bokpapir i en butikk, helt tilfeldig. Til 9 kr..
Måtte bare kjøpe for å teste bak et akvarie.. Ikke så mye penger å tape om det ikke ble bra.. Men jeg syns det ble bra!

Bruker dette papiret på en 64liter og en 110liter. Plantene ser mye bedre ut når det blir en slik kontrast, syns jeg

Men, det er billig - og derfor kan det se billigt ut.. Det er jo ikke noe back to nature, akkurat ;P
Søppelsekk som er klippet til funker fint Men vis du vil ha noe som kansje er finere eller litt enklere å lage til og montere kan du gjøre slik som Ronny-André, det syntes i allefall jeg var lurt

Presonlig synes jeg bakgrunnene i plastik papir hos dyrebutikken ikke er særlig fine. de med planter printet på synes jeg blir å "jukse". det er iallefall min mening
Søppelsekk og alt annet glinsende stjeler for mye oppmerksomhet, imo.

Bokpapiret f.eks, det er helt matt - og er ikke noe man ser på, med mindre man vil se på bakgrunnen. Så fokuset vil fortsatt være det levende i karet..
Ronny-André
Søppelsekk og alt annet glinsende stjeler for mye oppmerksomhet, imo. Bokpapiret f.eks, det er helt matt - og er ikke noe man ser på, med mindre man vil se på bakgrunnen. Så fokuset vil fortsatt være det levende i karet..

Så finnes det forskjellige farger på søppelsekker da... Men bruk heller noe annet vis du har

Jeg er ikke særlig klok på forkortelser :P Hva betyr imo? EDIT: fant det ut
Eg har prøvd begge farger, men eg maler med akrylmaling på utsida av bak-glasset. Blått kan virke forstyrrende dersom du liker å fotografere fisker.
Svart funker veldig bra.
jeg har malt bakveggen og side veggene mine med svart bengalakk, de blei bra..
Hva har du brukt til å påføre med? Er ikke det vanskelig å ikke bare dra malingen med seg?
Muligens jeg prøver svart matt på sprayboks.
Bjørgvin
Hva har du brukt til å påføre med? Er ikke det vanskelig å ikke bare dra malingen med seg? Muligens jeg prøver svart matt på sprayboks.

En liten rulle funker kjempefint.
liten rulle ja... 10cm lang var den jeg brukte... helt glatt uten bust.. også tar du to strøk så dekker det helt... funker kjempefint
Jeg bruker sort filt, festet tett innpå med tape, på utsiden selvsagt.
Tips: Dersom du skal male; bruk akryl, det kan lett fjernes etterpå. Bengalakk og spray er meget vanskelig å få bort.. Selv skal jeg prøve meg med en litt grå-blå akrylfarge tenkte jeg, for å få litt kontrast til mørke røtter.
har selv slikt pappark fra bokbutikk, funker som bare det.
om du skal ha svart eller blå, da må du tenke litt på vilken fisk du skal ha skal du ha mørke fisker er jo ikke svart så bra pgr av da vil dem bli litt usyndelige forran den svarte bakgrunnen.
sverger til sort da diverse alger ikke synes. på blått vil svarte alger se helt jævlig ut.
Var å kjøpte meg svart akrylmaling på Clas Ohlson idag etter å ha lest i denne tråden igår...malte bak på de to jeg har, og fikk to mye finere akvarium =)
Men så har jeg ett til med speil på innsiden av veggene som jeg kunne tenkt meg å hatt en kampfisk oppi, men den siste jeg hadde oppi der blåste seg opp og stressa litt rundt da han så "mange" andre kampfisk-hanner rundt seg som blåste seg opp og brisket seg... Så mitt spmål er rett å slett om jeg kan male innsiden av dette karret? Sto ingenting på malingstuben som sa meg noe om det er giftig eller ikke...
Står vel at det er vannfast etter tørking. Men vet ikke hvordan det er når det står kontinuerlig under vann. Her er det vel epoxymaling for drikkevannstanker som gjelder.
Men koster det ikke litt for de små tubene kontra det å få blandet et spann på en fargehandel? Får vel en liter til under hundrelappen.
Jeg ville ikke brukt maling på innsiden av karet, nei.
Hvis du vil ha speilet dekket over, bør du heller investere i en innvendig bakgrunn, f.eks. Juwel Rock eller noe lignende.
Tilfeldig bekjentskap
© Glenn E Kongstein
Reklame for plussmedlemskap