- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Ønsker sort eller blå bakgrunn...hva bruker dere??
Ønsker sort eller blå bakgrunn...hva bruker dere??
eg har nå en med stein/røtter men den bygger litt fram...og nå trenger eg plassen,så vil bare ha en sort evt. blå bakgrunn...
Bruker dere bare sånn plastbakgrunn på rull?? som dere festen på utsiden av akvariet?
Eg har også brukt å ha utsuget på tetratec utvendigpumpe BAK steinbakgrunnen min...men nå når den blir fjerna blir det meir synelig...kan prøve å skjule det bak steiner/røtter..
trenger litt tips! hååer på rast svar da eg skal begynne å ommøblere NÅ :
Bruker dere bare sånn plastbakgrunn på rull?? som dere festen på utsiden av akvariet?
Eg har også brukt å ha utsuget på tetratec utvendigpumpe BAK steinbakgrunnen min...men nå når den blir fjerna blir det meir synelig...kan prøve å skjule det bak steiner/røtter..
trenger litt tips! hååer på rast svar da eg skal begynne å ommøblere NÅ :
Postet 25.01.10 kl 18:05
Postet 25.01.10 kl 18:24
Så svart bokpapir i en butikk, helt tilfeldig. Til 9 kr..
Måtte bare kjøpe for å teste bak et akvarie.. Ikke så mye penger å tape om det ikke ble bra.. Men jeg syns det ble bra!
Bruker dette papiret på en 64liter og en 110liter. Plantene ser mye bedre ut når det blir en slik kontrast, syns jeg
Men, det er billig - og derfor kan det se billigt ut.. Det er jo ikke noe back to nature, akkurat ;P
Måtte bare kjøpe for å teste bak et akvarie.. Ikke så mye penger å tape om det ikke ble bra.. Men jeg syns det ble bra!
Bruker dette papiret på en 64liter og en 110liter. Plantene ser mye bedre ut når det blir en slik kontrast, syns jeg
Men, det er billig - og derfor kan det se billigt ut.. Det er jo ikke noe back to nature, akkurat ;P
Postet 25.01.10 kl 18:26
Søppelsekk som er klippet til funker fint Men vis du vil ha noe som kansje er finere eller litt enklere å lage til og montere kan du gjøre slik som Ronny-André, det syntes i allefall jeg var lurt
Presonlig synes jeg bakgrunnene i plastik papir hos dyrebutikken ikke er særlig fine. de med planter printet på synes jeg blir å "jukse". det er iallefall min mening
Presonlig synes jeg bakgrunnene i plastik papir hos dyrebutikken ikke er særlig fine. de med planter printet på synes jeg blir å "jukse". det er iallefall min mening
Postet 25.01.10 kl 18:32
Postet 25.01.10 kl 18:39
Ronny-AndréSøppelsekk og alt annet glinsende stjeler for mye oppmerksomhet, imo. Bokpapiret f.eks, det er helt matt - og er ikke noe man ser på, med mindre man vil se på bakgrunnen. Så fokuset vil fortsatt være det levende i karet..
Så finnes det forskjellige farger på søppelsekker da... Men bruk heller noe annet vis du har
Jeg er ikke særlig klok på forkortelser :P Hva betyr imo? EDIT: fant det ut
Postet 25.01.10 kl 18:44
Endret: 25.01.10 kl 18:45
Postet 25.01.10 kl 19:26
Postet 25.01.10 kl 19:55
Postet 25.01.10 kl 20:37
Postet 25.01.10 kl 20:39
Postet 25.01.10 kl 20:41
Postet 25.01.10 kl 21:18
Postet 04.02.10 kl 19:16
Postet 05.02.10 kl 21:37
Postet 05.02.10 kl 21:46
Var å kjøpte meg svart akrylmaling på Clas Ohlson idag etter å ha lest i denne tråden igår...malte bak på de to jeg har, og fikk to mye finere akvarium =)
Men så har jeg ett til med speil på innsiden av veggene som jeg kunne tenkt meg å hatt en kampfisk oppi, men den siste jeg hadde oppi der blåste seg opp og stressa litt rundt da han så "mange" andre kampfisk-hanner rundt seg som blåste seg opp og brisket seg... Så mitt spmål er rett å slett om jeg kan male innsiden av dette karret? Sto ingenting på malingstuben som sa meg noe om det er giftig eller ikke...
Men så har jeg ett til med speil på innsiden av veggene som jeg kunne tenkt meg å hatt en kampfisk oppi, men den siste jeg hadde oppi der blåste seg opp og stressa litt rundt da han så "mange" andre kampfisk-hanner rundt seg som blåste seg opp og brisket seg... Så mitt spmål er rett å slett om jeg kan male innsiden av dette karret? Sto ingenting på malingstuben som sa meg noe om det er giftig eller ikke...
Postet 16.02.10 kl 23:21
Står vel at det er vannfast etter tørking. Men vet ikke hvordan det er når det står kontinuerlig under vann. Her er det vel epoxymaling for drikkevannstanker som gjelder.
Men koster det ikke litt for de små tubene kontra det å få blandet et spann på en fargehandel? Får vel en liter til under hundrelappen.
Men koster det ikke litt for de små tubene kontra det å få blandet et spann på en fargehandel? Får vel en liter til under hundrelappen.
Postet 16.02.10 kl 23:37
Postet 17.02.10 kl 11:57