Kan noen hjelpe meg med å identifisere disse? (malawi)

Hei,

Har to par fine Malawi cicklider, men jeg har klart å rote bort navnet og nå klarer jeg bare ikke å finne ut hva disse heter. Har fått yngel på dem og, og det er jo en fordel å vite hva de heter før jeg starter annonsen.

Det ble ikke de beste bildene, men fiskene er ganske teretorielle innad, sølv-blå basis farve, med sorte bånd forran og på finnene forran, samt orange og rødt på finner og felt ved gjellene.

Setter stor pris på tilbakemeldinger!

Plussmedlem
Astatotilapia burtoni?
Tusen takk for hjelpen, og for raskt svar!!

Det kan nok stemme veldig bra. Tok et søk på Google, og ble litt overasket over hvor mye gult / gyllent mange av bildene viste. Det er ikke noe som viser på mine fisk, og de er nok fullvoksne og tilsynelatende "fullt utfarget". Gir varriert fòr, med b.la reke / erte miks, etc.

Noen som kjenner til om jeg burde hatt en del gult i mine?

Om det er noen som har noen tips / formeninger om denne typen, gi meg beskjed. Har ca 100 yngel i kjelleren nå, og begge hunnene går med kjeften full allerede..
De gule variantene heter A.Calliptera. Ofte blir bilder av fisk publisert på nett med feil navn.

Mange arter varierer også i farge etter hvor i sjøen de holder til, selv om det er snakk om samme art. Aulonocara Stuartgranti er et klassisk eksempel på dette.
Plussmedlem
Fin fisk

Hadde jeg hatt malawi så skulle jeg kanskje kjøpt noen yngel av deg
Den er nok ikke en malawi-ciklide, men en Victoria-ciklide, eller?
Finner den kanskje her?: Viktoriaciklider
Det er en malawiciklide, den er avbildet i "Malawicichlids in their natural habitat - 4.edition".
Akkurat...
Ser ut som at alle sjøer vil ha den fisken der;

Den ser ut som en Viktoria-ciklide,
i artikkelen akvafil linker til står det Tanganyika-ciklide,
men i boka står det Malawi-ciklide.

Veldig anvendelig, virker det som. Viktangalawi
Skulle gjerne hatt sånne selv.
Ser fisken du har kjupt av oss
aicen ansistriusen osv

vordan går det med ansistrusen`?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen