Vet noen om denne er en dråpetest eller strimler?

garantert dråpetest siden Mona O anbefaler den, trur hu aldri ville anbefalt strips av noe slag

dessuten er strips i andre forpakninger., som regel et metall-rør.

den siste er iallefall dråpetest, d er den jeg bruker
Det er dråpetester begge to.
Thatina
garantert dråpetest siden Mona O anbefaler den, trur hu aldri ville anbefalt strips av noe slag ;)

*gulp* Er jeg såååå tydelig på akkurat det? Hehe.

Men til trådstarter:

begge du linker til er dråpetester. Velg gjerne JBL testen, da den er drøyere i bruk, har mere fintfølende reaksjonsutslag og går mye lenger ned på skalaen enn Tetra sin. Laveste nivå på JBL sin er 0, men laveste nivå på Tetra sin er 0,30 og DET er ganske ubehagelig nivå for en del fisk faktisk! Jeg har sett på fisken at noe er galt når det bare har vært 0,025 (altså en null etter komma også) men den slags oppfatter altså ikke Tetra testen.

Hos Tetra skal man dryppe 2 x 7 dråper i testglasset.
Hos JBL skal man dryppe 2 x 5 dråper i testglasset.
Finnes JBL dråpetester i butikk? Jeg har ikke mulighet til å kjøpe fra nettbutikker. Jeg har bare sett tetra sine.
De finnes i butikker, ja, men kanskje spesielt hos de som har stort og godt utvalg. Du kan glemme Tropehagen. De fører bare det søppelmerket Prodac.

Du bor i Bergenstraktene ser jeg, og der er jeg dessverre ikke lommekjent lenger, hehe, flyttet derfra da jeg var 5 år :p Men andre fra det fylket kan sikkert hjelpe.
Tusen takk Fint å kjøpe over nett. Var 60 kr billigere enn på dyrebutikken.
Tror Midttun zoo skal ha JBL sine dråpetester, mener eg har sett de der for ikke så lenge siden.
Så det er enighet om at JBL er best? Jeg har nå Sera, men skal snart til Sverige og shoppe Så er det da JBL jeg skal gå for i fremtiden?
Sera er nok helt greit det også.
Hadde en Sera pH-test som var over 20 år gammel. Siste dråper forsvant før jul.
Jeg testet denne noen ganger sammen med JBL pH-testen.
De viste det samme.
(Men dette er ingen anbefaling om at dråpetester varer "evig"... )

Jeg har brukt Sera, Tetra og JBL.
Jeg fortsetter nok med JBL.
Jeg har bare prøvd Tetra og JBL på min korte, 4 uker gamle akvariekarriere. Men kommer bare til å kjøpe JBL når Tetra blir tomt, jeg liker både testen og kartet bedre.
Okay, håper de har JBL i Gøteborg...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap