Rar ting i akvariumet

Vi fikk kjøpt et brukt akvarium hos en kamerat. Han tømte nesten alt vannet før vi overtok (lot det være litt igjen pga bakteriflora) Dette er 3 dager siden. Vi har kun fylt vann i det og lar det stå med pumpe og varme på. I dag oppdaget vi to brune flekker på varmekolben. Disse to kan se ut til å bevege seg og ligner på snegler. Tidligere eier hadde eplesnegler, men vi har ikke sett noen eggklaser. Er det noen som har bilder av bittesmå eplesnegler eller noen andre ideer om hva det kan være (kan jo selvfølgelig være skit, og ha vært innbilning at de rørte seg)
Jeg ser ikke noe direkte spørsmål her, men.... ? Det er ingen bilder heller, så det er ikke godt å si for andre om du har sett syner eller om det kan ha vært snegler. Akvariesnegler (ferskvann) har sneglehus, så se nøye etter det.
Ellers finnes det andre ikke fullt så hyggelige snyltegjester som kan snike seg inn, igler for eksempel. Hvis karet har vært ustelt og inneholdt mye snegler, kan det godt være igler du har sett, for igler kommer som parasitter på snegler.
Hmm
Bare nysgjerrig på hva det kan være. Tidligere eier er veldig nøye med renhold og alt unntatt selve akvariumet ble skyllet rent før vi tok det i bruk. Han hadde kun to eplesnegler. Kunne gjerne tatt det for å være innbilning, men det er ikke bare jeg som så det... Det ligner på snegler, men siden dette ble oppdaget i morrest, så har vi ikke fått tid til å studere de nøye eller tatt bilde av dem. Nå sitter jeg på jobb og irriterer meg over å ikke finne ut hva det kan være. De er bare noen millimeter i størrelse. Veldig vanskelig å få øye på, men siden akvariumet pr nå skal være tomt, så oppdaget vi altså disse. (og pga plasseringen)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap