Du lærer av dine feil :) (side 2)

Inaktiv bruker
Her er noen flere bilder...

















Burde kanskje prøve oppdrett på disse også... Noen som har noe erfaringer å dele?
[External Image]

Er den ikke bare "DRITKUL"?!
[External Image]

Inaktiv bruker
Tegn - oppdrett på nanochromis transvestitus....
Hei! Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan det går med oppdretten...
Jeg tror faktisk at det er dannet et par nå!! YESS!!

I kokosnøtthulen som du ser på det første bildet "bor" det en hunn. Har merket at hun tilbringer mye mer tid der enn før. Og nå er det også en hann som "patruljerer" rundt hulen! Etter en stund så bytter de på oppgavene... Er dette ett bra tegn? Du ser også på bildet at de har gravd inni huken ser det ut som, pga. det plutselig lå en haug med sand utenfor hulen....

[External Image]

På bilde nr. 2 ser du også en hule som er gravd ut av dem. Ser ikke ut som det er noen som bruker den... Kanskje de bare gravde litt for moro skyld! =P

[External Image]

Tror jeg må få laget noen flere kokosnøtthuler! (til de andre!)

Bare til info's skyld; Forer med blandet diskus for, oksehjerte, røde mygglarver, mysis og annet snacks!

Erik
Inaktiv bruker
Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har skrevet nå, så jeg tenkte jeg skulle gi dere en liten oppdatering... (Hadde vært kjekt med litt feedback!) ;D ;D

I 54 liter'n har det kommet mere yngel fra paret med seilfinnemolly... Litt vanskelig å telle, men gjetter på rundt 20 stk. Synes det er veldig gøy å få til oppdrett på disse. Yngelet er nå oppi 5,5 liter'n.

I 120 liter'n er det ikke så mye action for tiden... Ser noen par som har valgt ut huler, men ikke noe egg eller graving. Tror jeg skal prøve med en PH-senking og se hav som skjer... (For de som ikke har fått det med seg, så prøver jeg å få oppdrett den østafrikanske cikliden Nanochromis Transvestitus...)

Ellers så driver jeg og planlegger akvarierommet for tiden. Ser etter reol som jeg skal ha der inne... Så det blir gøy!

Erik

[External Image]
Inaktiv bruker
Hallais!

I dag har det ikke skjedd så mye. Har tatt et vannbytte i 120 literen. Matet yngel, osv.

Er fortsatt på leiting etter reol! Ta kontakt hvis du har noe! ;D

Noen som vet et billig sted å kjøpe reol på? Fikk tilsendt pris fra "akvariekjelleren".
Fikk disse prisene tilsendt:

En ren reol i Porsa aluminium, sølv, til 3x54 liter : 2.225,-
En ren reol i Porsa aluminium, sølv til 3x120 liter: 2.550,-

Og det er jo bare reolen, så må jeg kjøpe kar, pumper, lys, osv. Kan jo være at dette er billig så ikke hugg av meg hodet nå, men hvis dette er normal pris så tror jeg at jeg holder meg til brukt... ;D ;D

Erik


Inaktiv bruker
Oppdrett
Hei!

Har nå fått tak i en dobbel-reol og gleder meg som en unge til å få den opp!
Har fått tildelt et eget rom som jeg skal ha alt av akvarier på. Er ikke det største rommet, men bedre enn ingenting! ;D

Reolen:

3x 120 liter - 2x 105 liter - 1x 90 liter.

Mer info om "akvarierommet" finnen du på profilen min..

Reolen blir mest sannsynlig satt opp iløpet av helgen ettersom det eneste som gjenstår er vifte i veggen for å forhindre for mye fukt.

Har tilsammen 13 akvarier nå...

Gleder meg til å finne fisk til akvariene som jeg skal ha i reolen! Vet ikke helt hvilke fisk jeg skal ha der, så det er bare å komme med forslag! Har funnet ut at jeg ivertfall skal prøve oppdrett på Sjakkbrettciklide og kanskje en L-malle(?)

Ellers så har Transvisitene dannet flere par oppi 128 litern etter at jeg senket pH til 5,5. Tror det 3 par. Det er masse graving oppi der og jeg håper at det snart skal komme egg!

Inaktiv bruker
Oppdrett
Glemte å ta md et bilde av reolen. Foreløpig står den oppe på garasjen... ;D


[External Image]




I[External Image]
Erik Silgjerd
Hei! Har nå fått tak i en dobbel-reol og gleder meg som en unge til å få den opp! Har fått tildelt et eget rom som jeg skal ha alt av akvarier på. Er ikke det største rommet, men bedre enn ingenting! ;D


Ikke dårlig. Jeg fikk alltid ha dyr da jeg bodde hjemme, men hadde jeg kommet hjem med en hel akvariereol tror jeg de hadde kastet med ut.
Eplesneglene jeg kjøpte hos deg vokster og trives forresten. Jeg elsker de lilla, de pynter skikkelig opp i akvariumet. Håper på egg fra dem om noen måneder.
Inaktiv bruker
Hilde008
[QUOTE=Erik Silgjerd]Hei! Har nå fått tak i en dobbel-reol og gleder meg som en unge til å få den opp! Har fått tildelt et eget rom som jeg skal ha alt av akvarier på. Er ikke det største rommet, men bedre enn ingenting! ;D


Ikke dårlig. Jeg fikk alltid ha dyr da jeg bodde hjemme, men hadde jeg kommet hjem med en hel akvariereol tror jeg de hadde kastet med ut.
Eplesneglene jeg kjøpte hos deg vokster og trives forresten. Jeg elsker de lilla, de pynter skikkelig opp i akvariumet. Håper på egg fra dem om noen måneder.

Hehe, ja. Vet egentlig ikke hvordan det gikk til... Startet med en 54 liter, "plutselig" hadde jeg en 128 liter også, og du ser jo hvordan det endte... ;P

Kjempe glad du er fornøyd med sneglene! Vokser fort de små krabatene der! Du skal se at om ikke så lenge så har du masse blå/lilla-babysnegler du også!

Inaktiv bruker
Da var "akvarierommet" ferdig! ;D

Vifte er satt inn, stikkontakter er satt inn (maaange!) og det er ferdig malt!

Imorgen skal jeg sette opp reolen!

DET GLEDER JEG MEG TIL!

Er fortsatt åpen for forslag til fisk....

Er jo så vanskelig å velge. Har jo lyst å prøve alt!

Legger ved et bilde av hva jeg foreløpig planlegger å ha....

[External Image]
Inaktiv bruker
Hei!

Da var "akvarierommet" ferdig og reolen satt opp. Er kjempe fornøyd! Og fiskene koser seg, nå når de har fått så mye mer plass!

Har ikke penger til sand til akvariene, men det kommer en som skal se på 540 litern i dag. Så jeg håper jeg får solgt den slik at jeg kan kjøpe sand og diverse annet jeg trenger.

Legger med noen bilder....

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Heisann

Fin liten blogg/dagbok du har her. Er imponert hvordan du har utviklet deg fra gullfiskbollen til reol. Synes du har bra oppsett i akvariene dine. Fin sand, bra plante og innredningsoppsett. Dette har du teken på.

Fortsett å oppdatere sidene dine, det var gøy å lese hvordan det går med deg.
Inaktiv bruker
Magic
Heisann Fin liten blogg/dagbok du har her. Er imponert hvordan du har utviklet deg fra gullfiskbollen til reol. Synes du har bra oppsett i akvariene dine. Fin sand, bra plante og innredningsoppsett. Dette har du teken på. Fortsett å oppdatere sidene dine, det var gøy å lese hvordan det går med deg.


Hei!

Takk for fin kommentar! Veldig gøy med litt tilbakemeldinger...

Erik
Blogg/bilder
Veldig bra blogg du har laget Erik. Det gjenspeiler mye av din personlighet. Gøy med alle karrene dine. Skal se det kommer til å gi resultater det du holder på med. Det er gøy å følge utviklingen din. Stå på!

Runiack
Inaktiv bruker
Da var fire av akvariene i gang (reolen)! Har vasket sand 25 timer i døgnet og er nå nesten ferdig! Ser nå at jeg trenger en del mer planter, så jeg får skrape sammen det jeg har av penger og se hva jeg får tak i...

(sorry, for at bildene ikke er snudd!)

I det øverste på dette bildet skal jeg ha et lekspar med kampfisk. Er jo luksus med 105 liter til 2 kampfisk! Skal forhåpentligvis ha flere planter. Tenker også at jeg trenger noen flyteplanter... Er det pistia som er best?
[External Image]


[External Image]
hehehe kjempe koselig blogg koste meg godt å lese om oppgraderingene å hva du liker best å drive med av arter, kjempe vittig
Inaktiv bruker
Betta splendens...
Hei!

I går hentet jeg leksparet med Kampfisk. De bor i et tett beplantet kar, med lite vannsirkulasjon.

Allerede i dag ser jeg at hannen har begynt å bygge skumrede! det må være noe av det kuleste jeg har sett, når hannen "spytter" bobler/skum. Hunnen kommer bort av og til, de tar seg noen runder, men så får hun klar beskjed om at redet ikke er ferdig enda! ;P

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
Hei!

I går tilsatte jeg 5ml pH-minus for å senke pH i kampfisk-karet. Syntes at det så ut som det var litt vanskelig for hannen å bygge rede. I dag var det derfor kommet et flott og stort rede. Problemet er bare det at de lekte i flere timer under redet, og da ble redet ganske mye ødelagt. Ihvertfall så fikk jeg se at det kom egg ut av hunnen og eggene ble plassert oppi redet... Er ikke så mye rede å skryte av noe mer. Bare noen få bobler borti veggen! Får håpe noen av eggene klekkes uansett!

I tillegg har jeg i dag kjøpt meg 11 eksemplarer av Iriatherina werneri. En veldig flott fisk som hadde vært veldig gøy å få oppdrett på! Tips mottas med takk! De har fått en ca. 100 liter for seg selv, med en stor rot, høye planter i bakgrunnen, sand som substrat, noe skifer som bare ligger litt rundt på bunnen og tilslutt en kokosnøtthule (bare for dekorasjon!).... Har tenkt å få tak i litt javamose også. Tror jeg har en del i et av karene.

[External Image]
BILDET ER LÅNT FRA PROFILEN I FISKEBASEN.
Inaktiv bruker
Da var det vel på tide å skrive igjen da!

Kjøpte et lekspar med Regnbueciklide forrige uke.. Disse la egg i helgen til min store lykke! Det var full klekking i Lørdag. Nå venter jeg at yngelet skal bli frittsvømmende. Er ikke sikker på antall, men vil gjette på ihvertfall over 50 stk, kanskje 100.

[External Image]
Pappa passer på! ^^
Inaktiv bruker
Noen flere bilder...?


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
Overlevende Otto yngel... :)
Idag var yngelet frittsvømmende! Må si det ikke var få heller! Må være oppimot 100 stk! Har laget en slags "suppe" som jeg forer med 4-5 ganger om dagen! I denne "suppen" er det tørket mygglarvepulver, infusorier og knuste malletabletter! Ble ganske fornøyd med det! Ser ut som yngelet liker det også.

Har i tillegg oppdaget eplesnegle egg i dag! Det har jeg ventet leenge på!

Opplevde også noe litt kult. Så plutselig et lite ottocinclus affines yngel i et av karene der de har gått før.. Var litt størrelse på den og! Har hørt at dette egentlig skal være litt vanskelig! Lot den bare gå i det karet! Er nok en del alger der.. Kan være en grunn til at den har overlevd....?

Som ikke det var nok yngel for i dag, så har også ancistrusene lagt egg i den ene skiferhulen! Dette var litt gøy, å få oppleve! ^^

^.^
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Breimo
Reklame for plussmedlemskap