Utblåsning på innvendig pumpe

Jeg har en fluval 3 plus innvendig pumpe i mitt 60L selkapsakvarium.

Jeg har lenge kjørt denne uten justeringspropp i luftehullet som står over vannflaten. Da har vannet blitt knust og det er mye sirkulasjon i vannet.
Men den bråket også mye når det var justert sånn, derfor har jeg nå sat i justeringsproppen i hullet som ligger over vannflaten, den er ikke helt tett for luft men nesten. Det er mindre sirkulasjon og den knuser ikke vannet nå, men det er bevelgelse like under vannoverflaten og utover i akvariet.

Kan jeg ha det sånn eller bør jeg justere pumpen sånn att vannet blir knust og det er mer vann i utblåsningen?

På forhånd takk!
Den på toppen er vel bare inntak for luft? Så lenge du har god sirkulasjon i overflaten er det ikke nødvendig å ha den på (med mindre du har et mallekar med maller som trenger mye o2 i vannet).
Skal du justere sirkulasjonen skyver du på den blå dippedutten foran på pumpehodet, rett over filterkassen.
Grunnen til att jeg vil ha den proppen i hullet som ligger i overflaten er fordi det blir mindre støy fra pumpen. Så da gjør det ingenting om denne er på så lenge det er god sirkulasjon i karet?
Kriz 85
Grunnen til att jeg vil ha den proppen i hullet som ligger i overflaten er fordi det blir mindre støy fra pumpen. Så da gjør det ingenting om denne er på så lenge det er god sirkulasjon i karet? :)

Niks, den proppen kan du bare skru helt igjen så det ikke kommer luft inn, så lenge det ellers er god bevegelse i overflaten.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap