Innvollsorm, droncit vet i stedet for prazi pro?

Trur jeg har fått innvollsorm i ene karet mitt, maller som driter lange tråder som er delvis gjennomsiktige. De har vært litt bleke over ryggen en periode, det virker ikke er helt som de skal.

Har lest litt rundt angående flagellater og innvollsorm, og vet ikke om jeg begynner å forstå noe, eller om jeg bare er mer forvirret... Ser i alle fall at mange anbefaler PraziPro fra RMD, som inneholder Prazikvantel.

Droncit vet til hund og katt inneholder Prazikvantel. Noen som har forsøkt dette mot innvollsorm på akvariefisk?

TABLETTER til hund og katt 50 mg: Hver tablett inneh.: Praziquantel. 50 mg, const. q.s

Hvordan blir det i så fall med dosering av dette stoffet?

Hvilke andre midler kan brukes mot innvollsorm?

Ok, 50 mg? Da holder en tabelett til 1 kg fisk om du blander det i maten. Ellers holder en tabelett til et 25 liters korttids bad ( om du kan løse dem opp ). Fiskene skal være der i 2 - 3 timer.

Dette er doseringen. ( Har ingen formening om hva fiskene dine lider av, eller om dette er rett behandling eller ikke... dessverre )
Problemet er at disse hund/katt innvolsorm inneholder en variant av praziquantelen som ikke er vannløselig, derfor seff ikke egnet for bruk i akvarium.

Har selv prøvd og løse disse i vann med mildt sakt elendig resultat.
Ok, så droncit er ikke løsninga...

Prazipro neste da kanskje.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap