Tykk ancistrusdame. Blir jeg bestemor snart?

Har et 540liters kar, hvor det er en overvekt av ancistruser. Har 4-5 unge ancistruser som er for små til å kjønnsbestemme enda, ei stor dame og en albino han. Hannen har nå flyttet inn i en hule i en rot, men det er ingen egg der. Hunnen er TYKK. Er hun full av egg og er ikke fornøyd med hula til hannen? Eller tar det bare tid? Eventuelt er hun bare altfor grådig i matveien?

Bilder av begge:
Mr. Albino:
[External Image]

[External Image]
Bildene yter han ikke rettferdighet - bartene hans kommer ikke til sin rett.

Fru/frk Brun:
[External Image]

[External Image]

Venter forøvrig på to skiferhuler, sånn tilfelle madammen ikke er happy med naturlig hule i rota.

Et spørsmål til; Jeg har små praktbotia, en stim med kobbertetra, to L107maller som fremdeles er unge, og to SAE - er noen av disse potensielle yngelspisere så jeg må skaffe meg et ekstra kar om det kommer yngel, eller burde det gå greit?
den vanlige der er nok en hun så ja
Er ingen tvil om at Frk. Brun er en dame, nei. Bare lurer på om hun dumper eggene snart eller om hun bare er smellfeit.
Vet ikke hvor små botiane dine er, men mine hiver nedpå alt som fødes nytt i mitt kar. Jeg må derfor løfte ut far og hule når jeg ser det er egg, og la de feriere i et annet kar til ungene er ute av hula og far kan returnere
Hmm - de er små - type 2-3 cm. Kjøpte dem i dyrebutikk i jula. De har dog ikke klart å kverke tetrayngelen som overlevde fra eggstadiet, den minste tetraen jeg fant oppi der var vel maks 5mm.

Tryggeste er vel å få tak i et fødekar eller noe ja. Vil ikke at barnebarna mine skal bli middag.
Om de ikke har tatt tetrayngelen så kanskje du har fredlige botiar hehe. Mine ciklideyngel ble ikke en dag en gang, selv om foreldrene gikk inn med livet som innsats Men jeg har 9 praktbotiar, og de fleste er ganske digre blitt med årene. Jeg skal ikke si det ikke går hos deg, men vær obs på at de kan bli snack. De har også jagd ut pappa og tatt eggene hos meg.
Hissige botiar du har, ja, eller kanskje det bare er mine som er late. Jeg får gi pappen en sjanse først tenker jeg og se, botiaene mine er små, har bare tre og karet er diiigert i forhold til antallet innbyggere - så lov til å håpe at det går bra. Hvis ikke så får jeg kjøpe meg et kar til gitt.

Men først må det jo komme egg da... Han er stadig inni hula i rota, men hunnen har jeg ikke sett der inne og ingen egg når jeg lyser inn. *utålmodig*
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap