Fiske valg ;)

jeg har en gullfisk, 2 black-molly,3 gibbi-ceps og 3 ancistrus. og jeg lurer på om det går en stim fisk type. lurer også på om hvilke fisker som passer med disse fiskene.har et kar på 180 liter






MVH siggen



du kan jo ha Neon Tetra, Kardinaltetra og rødmunn tetra. ( har neon tatra selv, døds kul fisk)
Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg kvittet meg med gullfisken (som er en kaldvannsfisk, griser fælt, er slem mot plantene og spiser alt av yngel), og evt. mollyene (som trives best hvis de er flere), skaffet f.eks. en god stim med en type tetra, og f.eks. noen ciklider. Er mye artig man kan ha i en 180L, og å "kaste bort" så mye plass på gullfisk og molly er i mine øyne unødvendig. Mener ikke å være kynisk, men dette er slik jeg ville gjort det. Evt. kan du skaffe deg flere black molly, er plass til en god gruppe med disse i et akvarium på den størrelsen. Dersom du kvitter deg med gullfisken, vil i tillegg mye av yngelen overleve.
Neontetra & rødmunnstetra er fine de, har disse selv..
Men molly trenger høyere GH en tetra, så er vel ikke et godt valg.

Ta et søk i fiskebasen, der kan du legge inn hvilken GH osv & vil få opp en liste med fiske valg..

Lykke til Har plass til mange i en 180 L tank
Jeg smilte godt når jeg leste det du skrev Stine Sofie.
Akkuratt som jeg skulle skrevet det selv
hva meg en stim siamesiske algespisere
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap