Pseudomugils furcatus og reker?

hei!
spiser pseudomugil furcatus reker, eller kan man ha de sammen?

-linn
Har selv hatt pseudomugil gertrudae, tenellus og signifer sammen med reker, noe som gikk fint, men fiskene var ikke mer enn 3-4cm. Din art blir større. En positiv ting er jo at pseudomugilene jeg har holdt iallefall, holdt seg i overflaten, mens rekene på bunn. Hadde plantevekst i sikkert over 50% av vannvolumet. Fikk lek hos både pseudomugil og rekene, som hadde eksplosiv vekst.
oi så morsomt! kanskje jeg også får til det etterhvert det hadde vært gøy!
jeg har mange planter i akvariet,men mest i bakgrunnen (skal se om jeg får lastet opp et bilde på profilen min etterhvert). fikk pseudo'ene i går,så det tar nok litt tid før jeg går til anskaffelse av rekene. i mellomtiden får plantene og javamosen vokse videre.
har du et forslag til hva slags reker jeg kan ha?
har tenkt litt på kirsebærreke eller chrystal red shrimp. synes de grønne rekene også er veldig fine,men det står i basen at de er litt vanskelige (middels), så da vet jeg ikke om de er så lurt for meg å velge de, i og med at jeg er nybegynner...
har du erfaring med noen av disse rekene?

-linn
Hadde grønne dvergreker i karet. De kan kanskje gjemme deg bedre også pga. fargen. Har fått best resultat med de grønne iallefall. De var over alt...

Syntes kirsebær og og grønnreker var lettere enn krystallreker. Men alle har vel forskjellige erfaringer på det..

Legger ved bilde av det ene pseudomugil/reke karet jeg hadde oppe på den tiden.
takk for at du la med bildet skjønner at javamosen min må vokse seg myyye større før før jeg kan få til yngel på både reker og fisk . må kanskje få meg noen flere planter forran i karet også. jeg får gå i tenkeboksen når det gjelder innredning...

-linn
Det går helt fint å ha de to artene i lag. Rekene yngler uten problem, men pseudomugilene spiser opp eggene etter hvert. Eneste måten å få yngel til å vokse opp er å flytte de voksne ut av karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap