Erik's våte verden ;) (side 2)

Ok! *ler* men det var nå bra! at det ikke gjorde noe altså!

Også jeg som trodde jeg hadde vært såååå smart og funnet opp en skikkelig orginal tittel til tråden min!
Hevet pH i går hos mine dvergtannkarper i 54 literen, den lå på 6,5 og er nå hevet til ca 7,5-8. Var litt "lotto" at det havna der, var nemlig ikke noen bruksanvisning på pH buffer pulveret. Ser ut til at de tålte pH "kicket" inget synlig frafall.

Skal uansett gjøre litt om på det karet om ikke veldig lenge. Kaste ut ei rot, få inn noen fancy steiner, kanskje få inn noen nye planter. Har "windløv" som enda står i potta si som skal brukes.

Er sikkert noen her på forumet som vil ha bilder av 110 literen med BTN moduler i drift, det kommer sammen med bilder av de andre karene.
Har fått litt sansen for genusen "Puntius" og andre asiatiske fisker, lurer på om det ikke blir utbytting av fisk her snart ;D
Puntius titteya virker som en grei fisk å starte på, ikke så stor og den er lett å drette.
Har en liten plan om å få lurt inn et kar eller terrarium for å ha til og drette barber, skal nok ha de til vanlig i 110 literen, men holder med et 30-40 liters til oppdrett.

Får se hva det blir til, annen fisk blir det i hvertfall snart!

BTW, kakaduemor har lagt egg igjen. Virker som hun har skjønt at hun må vokte de bedre nå! Kakaduefar forsynte seg godt forrige gang hun la fra seg noen egg.
Akkurat ferdig med min første klekking av artemia, alt gikk etter planen.
God klekkprosent 90%+ vil jeg anta, vann temp var 27,5 grader C.
Artemiaen gikk ned på høykant hos samtlige fisker her i huset!
Solgt unna noe planter og fisk i det senere.
Luket unna syke mengder "Vallisneria nana" fra 43 literen min, enda en god del igjen. Gjort litt om i det karet da det var _overgrodd_
Lengste planta var vel rundt 70 cm i et kar som det er 25 cm høy vannstand. Den er nå planta i 110 literen enn så lenge.

Kakaduemor med unger ser ut til å klare seg fint!
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Németh
Reklame for plussmedlemskap