Tåler gulvet i stua den nye reolen?:s

Det er kanskje et veldig dumt spørsmål men kom til å tenke på dette her om dagen. Jeg bor i 2 etg i en firemannsbolig og er ikke så veldig keen på at naboen under brått en dag sitter med reolen min nedi sin stue

Reolen er på 6x128l. Med vann, stein og sand så vil jo dette veie endel. Gulvet er ikke det helt nyeste og ikke helt rett. Men går ann å variere høyden på hvert ben i reolen så den vil kunne stå rett da.

Det jeg lurer på er:

- Er det en fare for at gulvet ryker?
- går dette i det hele tatt?
- Siden det er 6 bein i reolen vil det bli trykk på veldig små flater av gulvet da? burde jeg ha en planke e.l. mellom reol og gulv for å "spre" vekten litt utover?

Setter stor pris på hjelp
Plussmedlem
Sikkert ingen som vil bekrefte hverken det ene eller det andre, men du kan kikke på denne tråden.
Takk men ble ikke så veldig mye klokere av det hehe. men jeg skrev feil i innledningen det er 4x128l karr så det hjelper jo litt på totalvekten. Det blir å skrudd fast i veggen, dette er jo får at det ikke skal ramle, men det hjelper vel kanskje litt på vkten på gulvet og?
Anbefaler deg også å legge en plate under reolen, så du fordeler vekten over noen m2 i stede for cm2
står et 375l der nå og det ser ot til at det går bra, men blir jo noen ekstra kg nå da:S
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap