Gravid guppy?!?

Jeg har en guppy som ganske sikkert er på tjukka, og i dag kjøpte jeg en flyteboks der hun kan føde barna sine. Jeg har en del planter, men også en del fisker..akvariumet mitt er på mellom 35 og 40 liter og jeg tørr ikke la hu føde sammen med de andre fiskene. De kommer garantert til å spise opp yngelen. Det lille flytekarret jeg kjøpte i dag er egentlig litt fancy. Det er sånn at man putter moren på toppen av det også er det en slisse i midten der barna skal skli ned slik at de havnet under henne og hun kan da ikke få tak i unga sine. Noen som har troen på dette? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med alle barna..de kan jo ikke vokse seg store i det lille flytekarret? Hjeeeelp =)
Du finner noen tips i denne tråden - ellers pleier det aldri være noe problem at en får for få guppyyngel; du kan også slippe noen ut i karet og beholde noen i rugekassen, dersom rugekassen ser for trang ut for bebisene.
takker for svar. Jeg satser på at dette går bra. vet at mange er i mot sånne flytekarr, men jeg ser ingen annen løsning for min del.
Tilfeldig bekjentskap
© Peter Michael Sørensen
Reklame for plussmedlemskap