Tollregler

Hvordan er reglene på å kjøpe fisk fra utlandet og frakte det i fly? i mitt tilfelle lurer jeg på om jeg har mulighet for å gjøre dette i Danmark og England?
Jeg holder akkurat på med samme greien, og det er tydeligvis ikke bare bare.
Du må også ringe mat tilsynet siden du skal føre levende dyr inn til landet. Men problemet er at mat tilsynet vet ingenting de heller... Jeg ringte dem på torsdag og de skulle ringe opp igjen idag. Det gjorde de ikke så jeg ringte til dem. Da hadde de fremdeles noen tlf igjen å ta...??

Så visst du finner ut noe så må du veldig gjerne sende meg en mail. Jeg har en kasse med fisk i danmark som jeg veldig gjerne vil ha til norge

Ps det eneste fly selskapet som tar imot levende fisk er sas cargo.
Tropiske akvariefisk kan fritt innføres til Norge fra EU/EFTA-land. Reisende skal uoppfordret forevise dyr og dokumenter for Tollvesenet ved grensepassering. Kontakt Mattilsynet for nærmere informasjon om veterinærbestemmelse for tropiske akvariefisk fra land utenfor EØS, samt tempererte akvariefisk.

Kilde

Litt svevende med andre ord. Hvilke dokumenter det er snakk om, det aner jeg ikke. Er en sjanse for at jeg kjøper litt fisk i Stockholm i mars dersom jeg finner en grei løsning for frakt i 6 timer, og trodde egentlig ikke det var noe særlig å tenke på med innføring av akvariefisk fra Søta Bror..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap