Hvordan få yngel på paletter?

noen som har noen tips til hvordan man lett får yngel fra palletciklida?

Palettciklide? Den er enkel: Sett en hunn og en hann sammen alene i et kar, og du vil få yngel som vokser opp
Så lenge det ikke finnes andre fisk som spiser egg eller yngel, vil det stort sett gå så lett. Unntak kanskje om paret er veldig unge og ikke så flinke enda, da hender det de bommer litt og spiser opp eggene selv. Men stort sett er palettciklider flinke foreldre.
Kan også nevne at palettciklider helst vil ha en hule, da de er hulelekere. De legger eggene på veggen og taket av slike huler. En enkel måte å anskaffe seg en slik hule er å kjøpe en kokosnøtt på dagligvarebutikken.

Bor ut og bruk stikksag for å lage en åpning i den ene enden og skrap ut allt kjøttet i nøtten. Snacks til deg selv om du liker kokus. Etter allt kjøttet er tatt ut kan du gjerne koke nøtten ett par minutter for å sterilisere nøtta. Og vips, du har en lekshule. Står mye om dette og palettciklidehold i forumet
jeg brukte blomstepotte før og satte den med en liten glippe nederst sist jeg praude. og så kom det egg der men så måtte jeg være med min mor m/familie og så hadde jeg pansermaller (3 stk metall pansermaller) og de spiste mest sansynelig opp alt .
Høres veldig lite sannsynlig at 3 coryer skal ha klart å frarøve ett pallettpar egg. kan jo hende de har spist de opp selv. De gjør ofte det hvis de ikke føler seg helt trygge. Men de jager lett unna 3 coryer.. Forøvrig er kokosnøtter fint Del de i to og lag en inngang Da blir det egg
som mona o sier, det er stort sett bare å tilføre vann..
Jeg opplevde med mine at jeg var litt skuffa over å ikke se antydning til lek eller liknende og brått en dag var de ute med masse yngel. Fant det vanskelig å få de til å ta yngelmat selvom jeg prøvde men de spiser på alger, pumpa, plantene og røtter. Nå spiser de bare samme mat som foreldrene (frossent fôr, flakfôr etc) og nå er det tre igjen som begynner å blir selvstendige og vokser fint!
okey, skal kjøpe en hunne til hannen nå så for jeg se om de blir venner takk for gode svar
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap