Oppdrett på kardinal tetra?

Heisann !
Til min store glede legger kardinalene egg i cabombaen
Dette er ikke planlagt,og ble oppdaget ved en tilfeldighet.Nå har jeg 9 yngel i 3 ulike størrelser,gående i et annet kar enn foreldra.
Har en stim,på ca 10 voksne,gående i 200 liter.God plantevekst gjorde at jeg tok og hadde endel cabomba over i 120 literen,og da kom "småttisene" for dagen
Ingen slik yngel i 200,der har det bare vært ancistrus-yngel.Mulig at stjerne-danioene tar kardinal-yngelen?
Det er et yndig syn når yngelen dukker opp ; det er det blå i dem,som er det jeg blir oppmerksom på.De er knapt millimeteren store !
Ikke har jeg noe "mini-mat",så de finner noe på et eller annet vis.Den første yngelen er nå ca 2 cm lang,og har en kroppsform tilsvarende de voksne.

Cabombaen står i sanden,i 200 literen,men er som flyteplante i 120.Vet ikke om dette kan ha noe å bety.Ca 7-14 dager etter "overflyttinga" har yngelet dukket opp.Har hatt de "voksne" ca 2 år.
hærlig,. har selv sett disse yndige små,.blå i en dyrebutikk,. de la egg i et beplantet akvarium, så hadde det bare blitt stående etter at fiskene hadde blitt solgt,.
det var jeg som gjorde betjeningen oppmerksom på småttisene,. de var tenkt bare å tømme karet ,. men det ble det slutt på gitt
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap