Tetra til søramerikanskt kar?!

Hei, er på leting etter en tetra eller annen stimfisk fra søramerika som liker forholdsvis mye strøm i vannet. Den burde ikke bli noe særlig større enn 3,5-4 cm.
Skal ha de sammen med kakadueciklider i et kar på 110 liter.
Har hatt kobbertetra sammen med kakaduer i en stund, men gått litt lei nå.

Noen som har noe forslag til fisk?

Mvh.
aGal
Søk i basen på Nannostomus, flere fine å finne der. F.eks. Nannostomus eques, Korallrød Smykketetra, Smykketetra? Kan ikke uttale meg om hvor mye strøm i vannet de liker, men personlig har jeg falt pladask for Smykketetra og Korallrød Smykketetra. Sistnevnte kan være litt vanskelig å få tak i, jeg jobber hardt for å få tak i disse. Vanlig Smykketetra er vanligere, er ofte unge og grå i butikk, men etterhvert som de vokser farger de ut og blir veldig nydelige.
Er det noen spesiell årsak til at du holder Apistogramma, som vanligvis lever i vann med meget liten vannbevegelse, i et kar med "forholdsvis mye strøm i vannet"?
Vell, Apistogrammaene holder til i de stillere delene. Tenkte å få tak i noen tetra som da kan holde til i de litt mere strømfylte delene. Det er flere steder i akvariet med lite vannbevegelse, bla. store deler av bunnen og bak/innimellom røtter.
Greit å få fordelt fisken så ikke alle står på samme sted

Er i grunn ikke veldig mye strøm i vannet, 420 liter i timen er powerheaden oppgitt til som altså er i 110 literen.

Synes selv Hyphessobrycon megalopterus virker som en grei tetra, står oppgitt at den holder seg i toppsjikt.
aGal
Hei, er på leting etter en tetra eller annen stimfisk fra søramerika som liker forholdsvis mye strøm i vannet. Den burde ikke bli noe særlig større enn 3,5-4 cm. Skal ha de sammen med kakadueciklider i et kar på 110 liter. Har hatt kobbertetra sammen med kakaduer i en stund, men gått litt lei nå. Noen som har noe forslag til fisk? Mvh. aGal

flaggtetra kansje
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap