Ancistrus bare dør :(

Hei.
Dette er den 3.e ancistrus min som dør. Jeg vet ikke hvorfor. Kan det være at noen angriper de? De jeg har kjøpt har vært veldig små. Har følgende fisker: 1 stk Corydoras loretoensis, 5 stk Neontetra Paracheirodon innesi, 1 stk Peckoltia sabaji, 5 stk Guppy Poecilia reticulata.
Små ancistrus er det desverre en del dødelighet på.

Hvordan er det med vannkjemien din da?

Gode rutiner for vannbytte og godt innkjørt filter?
Ok
Alt skal være fint (har ikke testet vannet), akvariet har vært i drift siden sommeren. Vannbytte hver søndag.
Det er ikke umulig, men usannsynlig at sabaij'en kan ta liv av den.
Det er forresten en L-malle (pecoltia sabaij) som blir alt for stor til ditt akvarie hvis det er på 54L.
Denne mallen trenger mye større kar både i antall liter og i cm. De kan bli ca 25 cm fullvoksen, og da trenger de en del plass.

For fisken sitt beste bør du annonsere den til salgs her om du ikke har større kar til den. Det er en utrolig flott malle som du kan få en del kroner for om du selger den.

Ikke ta det det ille opp det jeg sier her, det er kun mine meninger og oppfatninger om fiskene dine.

Mvh
Kai
Mikaelft
Ok :( Alt skal være fint (har ikke testet vannet), akvariet har vært i drift siden sommeren. Vannbytte hver søndag.

Hvordan kan du være sikker på at alt er fint med vannet, om du ikke har testet det?
Har testet med teststrips. Alt er i sin skjønneste orden som forventet
Strips generelt er bare tull å bruke når du skal teste vannet. De viser ofte feil verdier så anbefaler deg å skaffe deg dråpetester i steden. Hvor store er dine ancistruser, og hvor ofte forer du?
Fikk byttet inn den døde mot en ny, men er usikker på om det er en ancistrus da denne virker mye mer roligere og sky.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap