Male akvarium?

har tenkt til og male utsiden av akvariet mitt svart...

1.) hvilken type maling skal jeg bruke?
2.)hvor mange sider burde jeg male? (bak og sider eller bare bak?)
3.)flasser malinga av etter noen år?
4.)hva er den beste måten og male et akvarium på? (kost eller rulle?)
Bruk latexmaling, den er grei å fjerne om du en gang ombestemmer deg.
Hvor mange sider du maler, må du vel se an utfra hvor mange sider du har firtt innsyn fra. Om tre av sidene er skjulte, greit nok, mal dem alle. har du derimot innsyn i fra to sider, er det greit å la dem være.

Beste å male med er definitivt en liten rull for glatte flater. kort bust og legger malingen fint.
Hvor får man tak i dette?
vill ikke komme inn på et annet emne , men må man ikke på sex shop for og få tak i dette?


foresten har noen noen bilder med et malt akvarium?
Ikke malbar latex, men latex maling.... he he he. De fleste fargehandlere/malerforetninger har dette, uten å selge batteridrevet utstyr fra samme kasse....
Litt fristende å legge inn link til kondomeriet, men skal ikke gjøre det
Siden det er snakk om maling her.. å ikke batteridrevne saker så kan jo jeg også kline inn ett lite spørsmål som jeg har en anelse om at ikke er noe tess, men hvordan vil det funke med Hvit bakgrunn? Jeg ser vell for meg at det blir noe spesiellt men hvis dere har noen synspunkter på det så hadde jo det vært morro
da vil du se alt som heter alger. både grønne og svarte vil synes veldig godt.
Pent!
Dette hadde jo vært pent... men jeg tror at det blir litt som en vit bil... man set møkka fortere. f.eks alger.
pussig, jeg skulle akkurat sammenligne med den hvite bilen, men slo det fra meg
Man skal da ikke ha møkk og alger i akvariet, man skal ha fisk og planter hehehe Nei jeg har vell ikke noe algeskrape fetish så det er vell bedre å heller velge en farge. lyseblå er jo fint. Har sort på ett karr å har ikke lyst på det i alle karrene. Kan forresten anbefale hammerlakk fra biltema. Den flaker ikke av pga kondens ved kaldtvannsbytte osv, Men den er nok 10 ganger værre å få av igjen også

Men jammen hadde det vært morro å prøvd ett karr med hvit også kommer sikkert til å bli gal innen 14 dager da men
Blir nok latex
jeg vil ha noe som jeg kan ta av. ikke det at jeg har noe planer om det. bare sånn i tilfelle.

får man bedre kontraster med svart "bakgrunn"?

gidder noen og legge ved en link til et akvarium med svart maling.!!!
Mørk eller sort bakgrunn gir best dybdeeffekt.
En lys farge gir et kunstig inntrykk av karet. (plastikk effekt)
Heeem
det har jeg ikke tenkt på før faktisk.

jeg må bare spørre om en annen ting...

jeg skal skaffe meg en 110l resun.

jeg har faktisk ikke bestemt meg for hvilken pumpe som jeg skal ha der... '
det blir nok en am top,,,
jeg vet at det er mange negative erfaringer med denne pumpen, men hvis den blir litt løs i ett eller annet er det jo ikke noe prob og kjøpe en annen...
jeg skal skaffe meg en fluval etter vært men det får gå nå i starten..

vil dere annbefale en am top-at2000f eller 1000f?

jeg tror at 2000lt blir for sterkt så kansje det blir 1000f... noen meninger?

høres det teit ut eller kan jeg ha 2 mellomstore pumper i en 110l...
dette passer da helt perfekt med pris, liter i timen og hvor masse filtermatirale .
I et innlegg bruker man ikke feltet for overskrift. Bare et vannskapelig tips

Angående maling anbefaler jeg oljebaserte malingstyper som Bengalakk. Det er vanskeligere å fjerne, men det er også fordelen. Det sitter nemlig godt.
[External Image]

Svart bakgrunn.

[External Image]

Blå bakgrunn.

Du får også kjøpt svart eller blå folie å sette på baksiden. Det kan være lettere å fjerne enn maling...
Jeg har brukt svart maling (sprayboks) som bakgrunn på to akvarier, i tillegg til bakgrunnsmoduler (375 L) og kappet skifer (250 L). (Bilder i profilen).
Er veldig fornøyd med da det gir en fin dybdevirkning. Aner at sjøen fortsetter "bakenfor".

I tillegg så er det ikke så blankt som folie, og da blir det mindre gjenskinn hvis jeg tar bilder med blits.
hallo..

såg at det handlet om meling her så eg slenger meg på.

Er det noen som vet om en maling eg kan bruke på rørene til en utvendig pumpe for å få de til å passe bedre in med bakgrunden ???

tenker på svart bakgrund visst det har noe å si...

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap