Beate og bimbim's våte verden (side 4)

Prøvde å få tatt noen bilder av acara yngelen, men det er ikke bare, bare! Det man klarer å se, er vel stort sett at det er noe som vrimler rundt mor!
Vi har også begynnt å fore yngelen litt. Knuser flakfor til pulver, og løser det opp i vann. Bruker deretter en pipette festet til plantetangen, for å få gitt det til fiskene.

Uten blitz:
[External Image]

Med blitz:
[External Image]
Så gøy!! Artig med yngel.
Her hos meg er det nå tydelige prikker i Acara eggene, så jeg regner med yngel om kun kort tid.
I tillegg til det så er Hantelene mine i full gang med lek igjen, så det blir nok krig om plassen om litt. hehe
Jeg kommer nok til og fore med microorm om noen yngel skulle overleve denne gangen.
Lykke til.
Såpass! Både Hantel og Acara i lek! *ler* ja sånnt blir det "bråk" utav!
Mikroorm er nok ikke så dumt næi! desverre har vi verken det eller artemia.. så da må vi improvisere!
Både jeg og Lisa har jo microormkultur du kan få en spiseskje eller to av! Så har du jo ganske raskt din egen microorm å fore babyene med (Lisa er min mamma
Jepp! Som Min kjære datter sa! Bare og komme og hente!
går det ann å produsere mere av det da?
BimBim
går det ann å produsere mere av det da?




Jada! Ingen problem. Har hatt en kur gående i flere måneder nå. Når det begynner og bli lite futt i den, så setter jeg ny basert på den gamle. Når du starter en ny kur, går det mellom ett til tre døgn før den er i gang igjen alt ettersom hvor varmt den står! Jeg startet min på nytt igjen i dag, så om dere vil ha, kan dere komme og hente en startkultur på Tirsdag el Onsdag!
det høres jo bra ut.

Tenkte eg sku prøve å få det lille akvariet opp å gå snart...åså flytte yngel over dit.

men må ta en titt på den toppen i morra å se ka man får tel.
så må man ha seg lita pompa å varmkolbe å.:P
Lykke til med å ordne den toppen. Håper ikke det er for mye arbeide med den da.
Send meg en sms om dere kommer og henter en startkultur.
Hei! Kor det går med karene og fiskene? Må jo oppdatere
Hei..
Ja nå er lystoppen fiksa som du allerede veit.

Fiskan svømmer nu rundt oppi dær friske å fine.
Yngeln er det ikke mere igjen av så vidt man kan se.
Er jo aldri godt å vite om det er noen som er innimellom plantene.
Men sansynligheta er lita.

Ser ut som at accara mor å far holder på å gjøre klart til mere egg.
Et lite vannbytte eller 2 så er vel eggene dær igjen.

Skal i morgen å se etter varmekolbe å en liten pumpe til ny karret.
så kan man ha det i beredskap vist man skulle finne på å ta vare på yngel.

Skal å undersøke om coryan vi bestilte er kommet 10 stk melini.
Var litt snar med auan når eg skreiv...den ang lystoppen var til lisasol...ikke til deg annau..:P
BimBim
Var litt snar med auan når eg skreiv...den ang lystoppen var til lisasol...ikke til deg annau..:P


Hehe, fort gjort og blingse litt...
Kjempeflott at det ikke var et større prosjekt og ordne den lystoppen.
Da har du jo yngel/karantenekar igang allerede regner jeg med.
Hehe...næi har ikke det...starter det opp når det bli nødvendig...har en liten pumpe som står å går i stor karret...

så når det blir aktuelt så tar eg bare vann fra storkarret åså den lille pumpa..så er det i drift på noen minutter.
BimBim
Hehe...næi har ikke det...starter det opp når det bli nødvendig...har en liten pumpe som står å går i stor karret... så når det blir aktuelt så tar eg bare vann fra storkarret åså den lille pumpa..så er det i drift på noen minutter.


Smart. Jeg har og en liten pumpe gående i det store karet i tilfelle jeg må ha igang et karantenekar sånn plutselig.
Den er godt gjemt innimellom noen store planter, så den forstyrrer ikke helheten i karet.
Har forresten igjen 11 Acarayngel, men de siste dagene har det dødd en hver natt... Så det er vel heller tvilsomt at jeg berger alle 11.
Ja etter kvært så vil jo foreldra se på yngeln som mat...så skal du berge yngel så er det en fordel å ta di ut av karret når det enda er egg.
da slipper du å tenke på vannverdiene..

får se om man kanskje gjør det neste gang.
Ny oppdatering.

Da har acaran lagt en ny klase med egg.
Antagentligvis skjedd i går en gang.

Ser ut som at det er enda flere egg denne gangen en sist.

Klekkes vel kanskje i morgen eller på mandag..

Arti..
Har dere yngel nå denne gangen da?
Jeg har enda 6 yngel som lever.. Litt morsomt er det jo og lykkes med å holde de i live.
Foreldrene er nå levert tilbake til butikk, de ble for dominante for mitt kar, men er lei meg for det. de er jo sååå fine!
Sommer og akvaristikk - ingen god match.
For oss er sommeren ett absolutt lavmål når det gjelder akvarieinteressen.
Karret gror ned av alger, plantene er så puslete at de ser ikke ut, og vannet ser nærmest grumsete ut.

Næi sommeren er ingen hærlig tid for fiskene i karret vårt. Men vi vet at når høsten kommer med sine lange, mørke kvelder. Ja da stiger interessen igjen.

Det er med andre ord ikke mye å fortelle fra fiskefronten. Acara'ene legger stadig flere klaser med egg, men det er også det eneste.

På den personlige fronten derimot, har vi en stor nyhet.

VI HAR GIFTET OSS!!
17.07.2010 ble vår dag, og den ble bedre enn vi noensinne kunne drømt om!
Vi giftet oss under åpen himmel, og selv værgudene velsignet oss. Etter månedsvis med regn, kaldt og grått vær, lyste det endelig opp! Årets hittil(datil?) varmeste dag, det var bryllupsdagen vår! Dagen var så perfekt, at den står for oss som en drøm.

Det kan også meldes om at begge svarte det forventede, nemlig JA! og vi er nå godt gift, nygift til tusan og råtrives med det!


Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!
"sees igjen" til høsten!
Tilfeldig bekjentskap
© Finn-Robin Andresen
Reklame for plussmedlemskap