Beate og bimbim's våte verden (side 8)

Dere er hjertelig velkommen innom.
Det har klekket 11 yngel sålangt, synes de klekte raskt. Trodde ikke jeg kunne forvente klekking før tidligst i morgen, siden eggene ble lagt på ettermiddag/kveld på Lørdag... Men der tok jeg feil!

Rutta89
Heisann :) Har ikke hilst på deg ennå. Jeg så deg på auksjonen men var litt for sjenert til å si hei, hehe :p Så fine coryer du har! Og gratulerer som kasserer :) Jeg hadde ikke tid å komme på møtet i kveld. Jeg er ganske ny i akvariemiljøet i Tromsø, har bare vært på et eller to møter + auksjonen da ^^ Discusene var også knallfine!! :)


Heisann Rutta89!
Koselig med innlegg i tråden vår!
Jeg kan desverre ikke si at jeg vet hvem du er, var mange nye og ukjente fjes på auksjonen! Neste gang må du huke tak i meg så jeg får hilst på deg! Jeg er ikke så veldig skummel! biter ikke så hardt! hehe..

Lisa: Takk for det!
Utrolig spennende! Gleder meg til å se corybabyene!


Ingen spennende nyheter fra karret vårt i dag.
Men jeg legger med noen bilder likevel.

Vi har vel ikke lagt ut så mange bilder av Golden nuggetene(L081), så her kommer noen flere bilder av de!
Synes faktisk det ser ut som om de har lagt på seg littegrann siden vi fikk dem! Krysser fingrene for det, og at de har funnet noe de kan like å spise i karret vårt. Denne mallen skal vistnok være ganske vanskelig å få til å overleve, da de er særdeles kresne i matveien. Men kanskje er det med disse som så mye annet, la de være i fred og ikke tenk så mye på det, så går det bra! Satser på det!

[External Image]


[External Image]
Forsøkt tatt uten blits, så her vises desverre ikke den fine gule stripen på halefinnen.

[External Image]
opp-ned-fisk?
Elsker og se på bilder , så bare fortsett og legge ut.

De er jo bare nyyyydelige de Golden nuggetene deres ! Synd jeg ikke har kar til de, var på Tropehagen og kikket på de, men måtte tøyle meg selv og innse at jeg ikke kan ha de..
Ønsker meg et eget rom med masse kar i!! hehe

Er forresten oppe i 49 Green Laser yngel nå!
Vil anbefale at dere venter til de er over en uke gamle før dere kommer, for nå er de så små at jeg bruker pipette for å flytte på de, så de er litt vanskelige å se.
Har green laser yngel! Jippiiii!

Var hos Lisa-S og hentet 2 blader med masse egg på torsdag, og i dag har de klekket! weeeeeeeee! Nesten umulig å få til et brukbart bilde av de, siden de er nyklekt og bittebittesmå! men de er så søte! Håper de vokser opp! så ihvertfall 5-6 stykker for en liten stund siden, så det er en god del som ikke har klekket. tellte ca 27-28 egg.. men det kan selvfølgelig også være noen som har klekket som jeg ikke klarer å se!

jippiiiiiiiiii!!!
Beate
Har green laser yngel! :D :D :D :D Jippiiii! :D Var hos Lisa-S og hentet 2 blader med masse egg på torsdag, og i dag har de klekket! weeeeeeeee! :D Nesten umulig å få til et brukbart bilde av de, siden de er nyklekt og bittebittesmå! men de er så søte! Håper de vokser opp! så ihvertfall 5-6 stykker for en liten stund siden, så det er en god del som ikke har klekket. tellte ca 27-28 egg.. men det kan selvfølgelig også være noen som har klekket som jeg ikke klarer å se! :) jippiiiiiiiiii!!! :D :D :D


Gratulerer, og lykke til!
Det er morsomt og følge med på de og se hvor fort de egentlig vokser den første tiden. =))
Beate
Har green laser yngel! :D :D :D :D Jippiiii! :D Var hos Lisa-S og hentet 2 blader med masse egg på torsdag, og i dag har de klekket! weeeeeeeee! :D Nesten umulig å få til et brukbart bilde av de, siden de er nyklekt og bittebittesmå! men de er så søte! Håper de vokser opp! så ihvertfall 5-6 stykker for en liten stund siden, så det er en god del som ikke har klekket. tellte ca 27-28 egg.. men det kan selvfølgelig også være noen som har klekket som jeg ikke klarer å se! :) jippiiiiiiiiii!!! :D :D :D


Å, så spennende! Krysser fingrene for at det vokser opp skjønne, grønne hos deg ;D
Tusen takk dere to! Dette blir kjempe spennende!
Så artig! Gleder meg til å se
sukk!
Det var det.. alle yngler døde..
Har nok vært bittelittegranne unøyaktig, og det tåles visst ikke.. jaja.. bedre lykke neste gang, er det ikke så?
Åå, så trist at ynglene døde...

Men for å se på den lyse siden; nå har du erfaring med deg til neste gang!
Huff, så trist at de døde. (
Trøst deg med at jeg har masse yngel for salg om etpar måneder.. Eller så kan du jo bare komme hit og få noen flere egg hos meg og prøve på nytt. =)
Prøver gjerne på nytt, men tror jeg skal vente til etter praksis, slik at jeg har tid å ta meg av de til de blir store nok til å gå i ett vanlig akvarium..

Tenkte jeg skulle prøve noe nytt i dag.
Å det gikk bare bra.

Holdt oksehjerte mellom fingrene å foret discusene.

Var kjempe arti.
Hadde 5stk som sto rundt maten å tygde.
Neste gang skal jeg prøve å legge maten i handflaten å se om dem spiser da.

[External Image]
[External Image]
[External Image]


Var ikke di beste bildene da.:P
Ikke noe veldig spennende som skjer i tanken før tiden.

Har flyttet over en platy dame til et lite akvarium i håp at ho skal slippe yngel dær.

Hun har gått veeeldig stor lenge i hovedakvariet.
Den andre som va enda litt større strøk med pga at hun antagentligvis ikke fikk fred nokk til å yngle.

Ellers går alt sin vante gang. Fiskene er friske..spiser å driter.
Uh oh!
Som tittelen sier, Uh oh!

Så i dag at fru 180 var bekymringsverdig mye fremme. Hang på glasset og pustet meget raskt. Da var det frem med testsettet umiddelbart! Heldigvis hadde jeg ikke utslag på nitritt, men nitrat var altfor høy! mellom 50 og 100mg/l! :O litt vanskelig å bestemme. Men tydelig ALT for høy!
Satte umiddelbart igang vannbytte på 40%. Foringsfritt en dag eller to, med påføgende nytt vannbytte så håper vi å få skikk på det. For fremtiden skal vi nok også holde litt tilbake på foringen og ikke stole blindt på at pumpene tar seg av jobben. Vannbytterutinene må nok kanskje også skjerpes.

Ellers kan nevnes at jeg ble litt paff over KH verdien! den var på 0! :O

Skriver inn resten av verdiene også, slik at jeg husker de.
pH=7
Gh=4
NH3=0
NO2=0


Åsså må jeg nevne 2 ting til.

Den ene er at herr Malvin(L144) sperret Malfrid inne i hulen sin i dag! Men han er visst litt fersk i gamet enda, for når jeg foret, stupte han i matfatet og slapp henne dermed ut.

Og det mest interessante. Når jeg byttet vann så jeg noe som kunne ligne på T-posisjon hos Brochisene! :O De virket ganske yre! Og de som ellers aldri stimer noe særlig, holdt seg bemerkelsesverdig nære hverandre! Er for tidlig å bestemme kjønnene synes jeg. De er jo ikke utvokste enda. Men den fisken som dannet "toppen" av T-en var en del større en den andre. Så kanskje det er en hun?
Er nok for tidlig å håpe på yngel, de er enda ganske unge, og små i forhold til hva de skal bli. Men kanskje det er en start? *håpehåpehåpe*!
Siste nytt.

Oppdaget tilfeldig at Mr L180 låg opp ned i den ene hulen i akvariet.
Det er ikke normalt før han å være....han kom heller ikke ut før å spise..

Jeg ble litt misteksom å fant fram lommelykta før å sjekke.

joda...mine mistanker stemte..

Hula er full av egg.

Så da er det 180 babisa på gang..

Så dette va jo en gledelig overaskelse nu tett før senga kaller..
Gratulerer med egg. )
Håper det går bra og at dere får mange søte små.
Jo takk før det..

Får se hva vi skal gjøre med dem.
Om vi lar di være oppi dær..eller om man må finne en anna plass å ha di.:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap