Kampfisk?

kan man ha kamp fisk i en 20l?
og hvor mange kan det være?
hvilken kjønn på dem?
hvilken pumpe vil passe til en 20l med kampfisk? stingray?
hvorfor krangler kampfiske egentlig?
Str på karret bør være over 20l. du bør oppi 60l.
du kan ikke ha to hanner. da dreper de hverandre. du kan ha ho og han, men pass på med godt med planter så hu kan få gjømt seg. Og huler vist du kan få til det med fler en en inngang. men du kan ha andere fisker med hannen men ikke fisk som har slørete hale da han vil nappe i halen og gjør den stygg. Dessuten er det nok ikke særlig behagelig for de å blli nappa i heller Vil ikke si no mer for beveger meg på utrygg grunn da
Vil ikke anbefale Stingray filterene. Har hatt et selv og det ble veldig kjapt byttet ut, for å si det sånn. De er ikke særlig ideelle for kampfisk siden du ikke kan regulere vannstrømmen. Du kan jo heller prøve med en Fluval 1+, kanskje? Har ikke hatt akkurat det filteret selv, men har en fluval 2+ som jeg er veldig fornøyd med!
Har fluval 1+ men er ikke slik blå ting til å dra fram å til bake på styrke på den men den er i mitt 30l. og virker bramen tror det finns mindre av fluval. skal ikke si sikkert.
Åja, det var jeg ikke klar over! Antok at det var det siden det er det på den som er et hakk større.
Det er da ikke noe problem at man ikke kan regulere vanstrømmen vel. Jeg har selv en Fluval i en 20 l. Jeg koblet til en slange og pekte den mot vannolverflaten, slik at det ikke ble strøm i vannet.
Hei

Jeg har nettopp vært Petter Smart i dag og modifisert (igjen) Fluvalen så den passer i karet med kampfisk.

Jeg har festet en slange på utblåsstykket og borret masse små hull i den. Helt i enden har jeg stappa et stykke blå filtervatt (som jeg også bruker inni selve pumpen).

Nå nyter kampfisken min litt bris i vannet og ser ut til at den syns at verden er helt topp :o)

Funker for meg i alle fall Har gjort det på to kar. Det lille har en fluval1 og der passa 12/16 slangen rett på utblåset. På min fluval2 måtte jeg bruke det mellomstykket for innsug av luft og det passet perfekt.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap