Grenmalle yngel - hva forer jeg dem med?

Etter én uke i eget kar ser jeg nå at to skiferhuler er full av egg. Karet er bebodd av en gruppe på 6 stk Grenmaller (Rineloricaria parva).

Hva forer jeg dem med? Er Liquifry #1 noe å satse på de første ukene før de får knust malletabletter? Grønnsaker kanskje?

Tar i mot alle tips – slik at flest mulig overlever....
Bruk tablettfòr, både kjøttbasert og grøntbasert. Mest av sistnevnte vel og merke. Spirulina-pulver er også fint å fòre med. Ellers vet jeg om flere som har matet grenmaller med grønnsaker som f.eks agurk og squash. Det viktige er å fòre ofte, og i tillegg variere foringen. Selv har vi brukt både mikroorm, avskallet- og nyklekket artemia i tillegg til tablettfòr til våre l-maller.
Den e god - dette er fôr vi har tilgjengelig, får begynne å knuse...

Går det greit å fore dem opp i samme kar som eggene er lagt i eller er det beste å ha dem i egen beholder. I karet de er i nå er det veldig lett å opprettholde verdiene - godt innkjørt... Så det er jo å foretrekke... Det finnes ikke noen andre arter i dette karet så de er vel trygge da?

Tenker at spirulina osv er jo veldig fiiint, men de klarer kanskje å fange det opp allikevel?
Så lenge det kun er grenmallene som er i karet ville jeg latt dem bli med foreldrene. Spirulina vil til slutt synke så det er ett veldig bra fòr. Kan anbefales. Har selv matet med spirulina, og knust tablettfòr til våres L134 yngler og de lever i beste velgående. Lykke til videre
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap