Sorte prikker....?!

Jeg har et akvarium på 120 liter, med en kampfisk i.
I akvariumet er det også tre levende planter, og en falsk en... Den falske står under pumpen, og har nå fått bittesmå sorte prikker på seg. Noen som vet om dette er farlig for fisken, evt hva disse prikkene er?

Takk
Plussmedlem
Det er nok alger, og de er ikke farlige for kampfisken. Men de kan bli mange og ganske stygge og skjemmende. Særlig slike ting som pyntegjenstander og saktevoksende planter som anubias er utsatte for å få slike sorte algeflekker. Pynten kan tas ut og skrubbes (de sitter ganske godt), på levende planter er det nok bare å knipe av bladet de sitter på som er en løsning. Hvis dette blir et stort problem vil jeg anbefale deg å redusere lystiden og få inn flere hurtigvoksende planter, gjerne flyteplanter, som vil bremse veksten av slike algeflekker.

Endring:
Vil samtidig berømme deg for at du har valgt å ha kampfisken din i et så stort akvarium. Alle burde gjøre som deg!
Tusen takk for svar... Hehe... Jeg tok visst litt i med de 120 litrene gitt... jeg leste på en artikkel om et på 120 liter, og skrev det istedefor å skrive 25l eller 54l, er faktisk ikke sikker på hvor stort det er. Har i tillegg kastet esken, så får måle neste gang......Oooops (rødmer). Så SÅ flink var jeg da ikke... Men tusen hjertelig takk for svaret ditt
Kjempeglad for at ikke det er noe galt!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap