Bukvannsott

Trodde vi endelig skulle få babyer på guppyen vår! Vi har nå ventet i over en uke, hun ser sprengt ut. Men hun er ikke svart "bak" noe mere.......... Tror kanskje det er Bukvannsott? Hva gjør jeg med henne?? Bør jeg legge henne i et eget kar?? Har ikke medisiner, men salt, hjelper det??
Hun spiser og svømmer rundt, så hun virker ikke "syk".

Takker for all hjelp!
Hva er grunnen til at du tror det er buksvannsott? Trenger mer info om fiskens tilstand og også bilder om du kan få til det. Buksvannsott må medisineres fortest mulig ellers er det ingen vei tilbake. Har du lest om de "vanlige" sykdommene i sykdomsartikkelen?
Ja har lest litt om det.... Grunnen til at jeg tror det, er fordi den ikke er svart bak noe mere og det ser ut som den har litt "pels" under magen. Hun virker egentlig frisk og rask, men jeg er jo ganske fersk på dette!
Det virker ikke som at du helt vet hva bukvannssott er? Det har ingenting med å ikke være "svart bak" eller at det er "pels på undersiden" å gjøre. Les sykdomsartikkelen, der står de godt forklart hvilke symptomer fiskene får ved en sykdom (står bla. også om bukvannsott) og hva man kan medisinere med. Forøvrig kan guppyhunnen ha født i natt og spist opp ungene før du fikk se dem. Det er ikke uvanlig; både guppymødre, fedre og andre større fisker spiser mer enn gjerne opp yngelen sin (ellers andres for den saks skyld) hvis de får sjansen. Lykke til videre
Mener jeg leste et sted at de ble oppblåste og så skjell/ pels aktige ut. Hun er veldig oppblåst. Men har også lest at hvis de er gravide er de svarte bak. Men som sagt er jeg ganske fersk! Prøvde å ta bilde, men det var ikke lett
Men hvis de er gravide, blir de gjennomsiktige ved magen jo større de blir??

Joanna & Pål: Tusen takk for hjelpen!
Micro
Mener jeg leste et sted at de ble oppblåste og så skjell/ pels aktige ut. Hun er veldig oppblåst. Men har også lest at hvis de er gravide er de svarte bak. Men som sagt er jeg ganske fersk! Prøvde å ta bilde, men det var ikke lett;-) Men hvis de er gravide, blir de gjennomsiktige ved magen jo større de blir?? Joanna & Pål: Tusen takk for hjelpen!


Leste på sykdommer i akvariet, så står det i 4. stadie: Fisken eser opp, og skjellene strutter langs hele buken. .

Så det var vel det som fikk meg til å tro det kanskje kunne være det.........
Hei!

Ikke gøy hvis det er bukvannsott.
Ta og sjekk på min personlige tråd, på de siste innleggene, der er det bilder og videoklipp av en fisk med bukvannsott. Så kan du sammenligne om din ser slik ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap