Anders' vannverden (side 10)

Plussmedlem
I kveld satte jeg i gang med å rengjøre reolen litt. Var ganske støvete Hadde heller ikke noe å gjøre, så jeg gjorde det. Knipset bare et par bilder for moro skyld, og da har dere jo også sjansen til å følge med litt i prosessen! Det ene bildet inneholder imidlertid broren min. Han insisterte på å få være med på et av bildene..
Plussmedlem
Da har jeg fått mail fra Webzoo, om at filtrene er sendt. Vet jo ikke når de kommer, men har et håp om at de kommer allerede i morgen eller onsdag.. kan jo håpe!

Vil prøve å få med faren og moren min til å flytte storekarret og sette opp karrene i reolen i dag, slik at det er gjort. Men er ikke sikkert det blir noe.. er sliten selv også, dessuten fikk jeg skikkelig vondt i gymmen i dag.. får se hva som skjer. Fortsetterle følger!
Plussmedlem
Nå er 225-literen flyttet til sin nye plass. Det gikk veldig fint, og nå har jeg for første gang prøvd å fylle karret med å tappe i vann direkte fra springen gjennom en slange.

*Puste ut* jammen litt slit med så store karr, også.. en gang kan jeg jo vurdere å bytte det ut i enda en reol.. :P Lol, neida.
Reolen er satt inn på rommet mitt også nå, derimot uten kar i ennå.. de vil nok ikke bli satt inn i kveld, men derimot i morgen ettermiddag eller noe slikt. Er sliten og trøtt her allerede jeg.. hehe I morgen går noe av dagen til vatring og slikt, evt. skru fast i veggen.

Det går jo an å håpe på at filtrene kommer i morgen, men jeg er ikke veldig optimistisk.. men får som sagt håpe. Gleder meg masse til å få startet karrene opp. Tenk det, da; 3 akvarier til! Da har jeg plass til masse coryarter da.. *drømme*
Egentlig kan jeg jo nå bare kjøpe noe jeg vil ha og har lyst på i butikken, jeg nå, uten å selge en gruppe av en annen art.. nå har jeg plass til masse! Morgendagen bringer også på en mulig tur i dyrebutikken, og få handlet inn litt forskjellig, som planter og slikt. Og røtter, da!

Fortsettelse følger!
Gratulerer med reolen eg var for sen med å kjøpe, Anders! Eg skal hente den andre reolen lørdag, så eg unner deg virkelig dette, Anders

Eg ville absolutt festet reolen til veggen. Selv om det ikke er så stor fare for at du dytter reolen over ende, så kan selve reolen i teorien svikte. Veggfeste kan da være nok til å hindre katastrofe.

Selv har eg en kraftig reol som hverken kan dyttes over ende eller svikte, og en hjørnereol som jo heller ikke kan dette, så eg har ikke veggfeste selv.
Men den nye reolen skal garantert festes til veggen...

Se her hvordan Geir har løst det. Enkelt og trygt!
Plussmedlem
Tusen takk for hyggelig svar, Donald Åja, er det du som skal hente den andre reolen, ja Visste at den var på vent til å bli hentet. Var du sen med den andre, du da? Følte meg plutselig slem.. :P Tok kontakt omtrent så fort jeg fikk vite at den skulle selges, stod i Monas personlige akvarietråd. Hvertfall, lykke til med din du og

Og ja- jeg har nok bestemt meg for å skru reolen fast i veggen.. selv om det er liten sannsynlighet for at den skal ramle, er det best å tenke på hva som kan skje.. det kan jo nemlig skje det verste, også. Og hvis det hadde skjedd, hadde jeg tenkt "hvorfor tenkte jeg ikke på dette?!"

Så fastskruing blir det nok, ja Lurt å gjøre et godt arbeid før man tar noe i bruk.
Anders Kaste
Var du sen med den andre, du da? Følte meg plutselig slem.. :P
Hehe, eg var altfor sen, Anders
Men vi fikk en reol hver, og det er da noe
Plussmedlem
Hehe, har du jo rett i..
Plussmedlem
Endelig er hvertfall det verste arbeidet gjort. Reolen er satt opp!

Vann er det ikke i den ennå, men kan nok hende jeg tar i i kveld.
Fikk sand til 2 av karrene av Mona, men det ene karret har jeg fylt i sand selv nå. Det er nå det øverste karet i reolen. Fikk sand også, Biltemasand

Selv om jeg trodde det, ble det ikke noen tur i dyrebutikken i dag. Det får vente til i morgen, etter skolen. Da kan ting settes nedi med vann, og håper også filtrene kommer i morgen. Men det er jo ikke helt sikkert. Tror det står på Webzoo at det vil ta 1-3 dager på arbeidsdager, og da kan det kanskje drøye til torsdag.

Bilder av reolen, og hvordan det ble med forflyttingen av storekarret, og den nye reolen på plass! Jo, det er fryktelig rotete på rommet nå, men slik blir det når man setter inn nye akvarier
Det der blir fint vettu.
Kjekt a kjope av mona o ogsa, siden hun har sa fine karr. Ferdig med bakgrunn og flotte armaturer..
Plussmedlem
Riktig det, ja

Det kommer selvsagt nærmere og bedre bilder etterhvert som karrene har fått litt ting i seg. Håper også filtrene kommer i dag. Blir nok en tur i dyresjappa for å kjøpe litt røtter, planter og slikt i dag
Plussmedlem
Fikk melding på mobilen nå; vi kan hente filtrene på posthuset, ser det ut som!

Dessuten hadde de noen små Corydoras panda på dyresjappa i dag, er et av mine ønsker! Det kan nok hende jeg kjøper noen av de skjønnhetene! De kan jo gå litt i 54-literen, inntil et av karrene i reolen blir klare. Men skal kickstarte filtrene uansett- nå er det masse bra filterguffe å få fra storekarret.. har spart opp på grunn av at jeg ville kickstarte de nye filtrene. :P

Kommer tilbake med mer senere. Kjøpte litt div. enkel innredning i dag, + en plate røde mygglarver.. Bilder kommer!
Gleder meg til å følge med videre Anders ;D
Plussmedlem
Jeg hadde ikke egentlig tenkt å bruke varmekolber i de nye karrene, men etter mye tenking, bestemte jeg meg for å bestille noen av de også fra Webzoo.. det blir jo kaldt på rommet mitt når vi reiser på ferie høst og vinter, så nå har jeg bestillt noen.

Nå skal jeg somle meg ned på rommet mitt og prøve å få tatt noen bilder jeg kan legge ut!
Plussmedlem
Da har jeg tatt noen bilder av reolen. Vet ikke hvor bra de ble, men..

Er også i gang med å oppdatere akvariene på profilen min med midlertidige bilder. Plantene er jo akkurat satt inn. Det vil nok komme mer dekor med tiden, og noen planter i nederste karr stor fortsatt bare i potten!
Plussmedlem
Bilder av akvariene. Som man ser, er dekorasjon akkurat satt inn.

Bilde 1: Øverst i reol
Bilde 2: Midt i reol
Bilde 3: Nederst i reol
Blir bra vettu, utrolig hvor mye de bakgrunnene gjor ang utseende pa akvariene. Trenger lissom ikke like mye planter og slikt
Plussmedlem
Galemor
Blir bra vettu, utrolig hvor mye de bakgrunnene gjor ang utseende pa akvariene. Trenger lissom ikke like mye planter og slikt :)


Nei, du har egentlig rett. Det er veldig fint med innvendige bakgrunner! Fulgte med på kjøpet. Har ikke innvendige bakgrunner i noen av de andre akvariene, men disse.. ble ekstra fine! :P

Er neppe ferdig med innredninga ennå heller. Tar det litt etterhvert. De hadde ikke så veldig mye inne på dyrebutikken av planter akuratt nå.
Plussmedlem
Var serriøst enda en tur ut i dyrebutikken i dag; kjøpte noen Corydoras panda!

Er utrolig skjønne disse pandaene. De er veldig små, men de vokser nok til Skal få myggiser ofte! Putta oppi litt forsiktig røde mygglarver akkurat. Da ble det litt fart i dem..

De går i det øverste karret i reolen, og der tror jeg de skal gå, også. Fin plass til de der
Er som sagt 8 stk, men blir kanskje flere etterhvert..? Grunen til at de allerede er i reolen, er at jeg har kickstartet filtrene. Men vil allikevel være forsiktig med foring, og sjekke vannverdiene ofte. Skulle det være nitritt, må jeg flytte de midlertidig bort til 54-literen sammen med paleatusene. Har muligens tenkt til å legge ut en annonse på paleatusene snart, tror jeg har besluttet å selge de.

Bilder av pandaene kommer senere.. fikk ikke tatt akkurat nå.
Plussmedlem
Nå er gruppen med C. paleatus lagt ut for salg, etter mye tenking. Vurderte også litt å la fiskene flytte over i reolen og at jeg kunne utvide gruppen, men nei. Gjør ikke det. Er andre arter jeg har mer lyst på, helt ærlig, på tide å bytte litt om nå

Håper jeg isåfall blir kontaktet av noen som har en gruppe av disse fra før.. vil jo gjerne at egne fisker skal få det godt i nye hjem! en gruppe på 5 er jo ikke så mye.

Da får jeg bare krysse fingrene for at noen tar kontakt og er intressert. Paleatus er vel ikke den mest letteste å få solgt heller, sikkert, er jo en vanlig art som nesten alle butikker har inne til enhver tid.
men de som går i butikkene har ofte nedslitte haler og barter.
Har aldri vært noe problem for meg å selge de.
Du kommer sikkert til å savne de, for de finnes jo nesten ikke sky.

Hvilke arter er det du tenker å bytte ut med da?

Ser at jeg skal ha bakgrunn i nye akvarier jeg skal sette opp.
Utrolig fine akvarier du fikk tak i.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap