Eheim 2227, hjelp!

Er det noen der ute som kan hjelpe meg??
Har en Eheim 2227 våt/tør som jeg har satt opp igjen etter et halvt år i "hvile".
Problemet er at den ikke tømmes etter at den er fylt opp.. Den har en rar rumlende lyd akkurat i det jeg starter den, så blir den rolig og blåser ut alt vannet som er på innsiden.. men mer skjer ikke.
Jeg har det riktige målet mellom topp og bunn 100-1.20cm
Har riktige lengder på slangene
Bruker riktig filtermedie.
Noen tips?
Utvendig filterer
er dette et utvendig filter med bøtte?? spør sikkert litt dumt,.?

hvis det rumler, og den blåser ut vann og gjerne luft for så å stoppe opp, er det gjerne for mye luft i bøtta som er problemet, da må du fylle i bøtta mere vann, for å få ut lufta, et filter av denne typen skal ikke gå tørr, da brenner den,.
filathor
er dette et utvendig filter med bøtte?? spør sikkert litt dumt,.? hvis det rumler, og den blåser ut vann og gjerne luft for så å stoppe opp, er det gjerne for mye luft i bøtta som er problemet, da må du fylle i bøtta mere vann, for å få ut lufta, et filter av denne typen skal ikke gå tørr, da brenner den,.


Utvendig filter med bøtte ja. Har fylt opp bøtta med vann, men det blir ikke noe bedre.. Kan d være noe annet galt?
Har du fylt slangene med vann? Husk at hele pumpehodet også skal være fult i vann.
Bruksanvisning i pdf-format finner du her:

http://akamai.f3images.com/IMD/UserManuals/EH2227.pdf

(engelsk på side 19, svensk på side 76, om du ikkje "sprechen Deutsch")

Lykke til - håper du får god hjelp, enten her inne eller i manualen!
Nå ble det =D du hadde rett, d var for mye luft i røret som suger til seg luft, tusen takk =)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap