Am top ekstern pumpe.

Hei.

Kona har et lite 70L akvarium der vi har slitt litt med vannkvaliteten og pumpen. Derfor kom jeg på ideen om å kjøpe en ekstern pumpe (en venn anbefalte det). Så på lørdag kjøpte jeg en ektern pumpe fra AM TOP (minste variant). Den ble overlervert som morsdagsgave noe som ble populært .

Så langt så vell..

Etter å ha fulgt monteringsanvisningen så alt ut til å være riktig. Men så oppdaget jeg at det samlet seg vann i 'hendelen' på hurtigkoblingene mot pumpa. (Den du bruker til å åpne lukke slangene til pumpa.) Når hendelen står til stengt lekker det ikke noe vann, men når den står til åpen kommer det en og en dråpe ut av hullet på selve hendelen. Det kommer ikke noe vann ut der slangen er festet og heller ikke noe der koblingen er festet til pumpa. Det fulgte med noen pakninger dog uten beskrivelse av hvor de skulle stå. Har forsøkt å sette de inn i koblingen mot pumpen (både inn og ut) men uten resultater.

Noen som har tilsvarende pumpe og som vet hvordan pakningene skal stå? Eller som har vært borti tilsvarende problem?

Mvh
Lorentz Teigen
Tilfeldig bekjentskap
© Liz H
Reklame for plussmedlemskap