Mobbing, slossing eller lek?

Hei!

Jeg har 3stk Guppyer i et akvarium sammen med 3 andre fisk. Men de 3 guppyene kommer ikke overens? Den ene (den som har vært i akvariumet lengst) Driver å "spiser"/dytter borti de andre heletiden.. Akkurat som om den mobber/sloss eller leker..

Jeg hadde 5 stk guppy hvor av denne som nå mobber/leker er den eneste som overlevde.. (kjøpte 2 nye etter de andre 4 døde)

Er det en liten "gangster" guppy jeg har som mobber de andre til døde? Gå det ann? Den har ikke samme "slørhale" som de andre heller.. og er livat som en ørret i forhold til resten..

Hva gjør jeg? Se bilde, prøvde ta bilde av den i farten..
Inaktiv bruker
hadde desverre samme probleme, jeg prøvde flere ganger å kjøpe nye men han tok knekken på de også + at den gikk på andre fisker også, jeg måtte bare avlive den tilslutt for den ville ikke gi seg
ser ut som guppy hannene dine ikke kommer overens, den større hannen med mindre hale har lett for å plukke på de mer trege slørhale hannene.

prøv å dempe det med å kjøpe hunner som de kan leke med i steder for å ha flertall av hanner som sloss om en hun.

guppy regelen er ca 3-4 hunner per hann.


Det kan det nok være. Hadde selv 3 guppy, 2 hunner og en hann, det var ikke nok. de fikk aldri fred fra maset hans, så skaffet 2 hunner til, og straks de kom på plass ble det hele mer harmonisk.

Da fikk hannen flere damer å jage.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap