Blå bakgrunn.

Hei. jeg lurer på hvordan man får slik knall blå bakgrunn i akvariet?
Inaktiv bruker
Det er to alternativer:
Enten kan du kjøpe blå folie og feste på baksiden, eller så kan du male bakgrunnen blå.

Jeg ville gått for folie, fordi det er enklere å ta bort hvis du blir lei, og det er mye billigere. Jeg kjøpte et kar med malt blå bakgrunn og angrer veldig på at jeg ikke fjernet malingen før jeg satte karet opp.
-Kan kjøpe folie på dyrebutikken som festes utenpå.
-Feste noe lerret eller noe lignende utenpå.
-Eller min favoritt nå. Male utenpå med vanlig akrylmaling. Billig for en 1l boks. Da får du hvilken farge du vil. Kan rulles på eller stemples med en svamp etc..
jeg har hatt på blå plastikk greie bak, som måtte ''limes'' på. den var det planter, sand og steiner og styr på ande siden, og den ble bare mer grønn enn blå. Men vil en blå bakgrunn (hel blå, begge sider) gjøre att det blir skikkelig blått?
Da synes jeg du skal male. Kjenner meg ikke igjen i påstanden over at det er mye dyrere enn folie? Er vel motstatt om man tenker på antall kar man kan ta på et 1l spann. Koster vel litt for metern den folien.
Så ta deg en tur til byggmakker, obs bygg, fargehandelen etc og kjøp Lady akrylmaling i akkurat den blåfargen du ønsker. Jeg rullet på med den minste rullen. Kjøpte en rulle som minnet om en svamp.
Tok et 180l kar. Baksiden og en kortside. Masse igjen på et 1l spann. Gikk selv for svart matt.
Eventuelt om det er et lite kar kan du ta turen til en bokhandler og kjøpe farget ark i ymse størrelser. Men dette vil ikke være motstandsdyktig om du søler litt vann.
P.s
Denne akrylmalingen er veldig lett å ta av igjen. Bare å dra det av i store flak. Blir som en slags hinne på glasset.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap