Honninggurami - hjelp til kjønnsfastsettelse

Noen som kan si om det er to hanner, eller en av hver? Den mørkeste jager den lyseste, tror jeg...
Dette ser ikkje ut som Honninggurami i det heile. Det ser heller ut som ein slags tetra...
Ser ut som Fantomtetra..
Og der kom jeg tilbake fra dusjen og oppdager at jeg har satt inn bilder av Rosentetra'ene... Kommer tilbake med bildene av honningguramiene!

Hadde oppdaga det før om det ikke hadde tatt så lang tid å laste opp bilder her at jeg forlater laptopen imens...

Her er forhåpentligvis bildene!
De to øverste er av den mørkeste fisken, det nederste av den som jages.
Hehe.. Fort gjort

Fant dette på profilen om dem i fiskebasen:

"Hannen er mørk honningfarget med en brun-svart stripe fra under haken og nedover buken. Hunnen er mer brun-gul i fargen. Hannens ryggfinne er også noe mer langstrakt og spissere enn hunnens."
H.Guramihannene har en mørk stripe fra nederst ved munnen og ett stykke bakover.
Slik er ihvertfall mine.
Ja, jeg har lest den, jeg også. Men ingen av mine har stripe. Og de to gule guramiene jages ikke. De gule har stripe.
Har denne typen selv, men har ikke klart og finne ut om jeg hadde begge kjønn eller ikke. har bare en igjen nå.
Kan det være Dvergurami du har?
Stripene på mine hanner er helt tydelig.
De er kjøpt som Honninggurami, men butikker har jo tatt feil før. På det ene bildet er halve den gule, den har som du ser en tydelig stripe. Har dine orange en slik stripe?

Hvis du ser i fiskebasen så er det bilder der av fisker som mine, uten stripe.
Hannene mine er ikke kraftig farget men de har den stripen du ser på bilde nr 3 i fiskebasen(ikke midt på kroppen men under). Stripen er ikke tydelg hele tiden, den kommer og går litt.
Syntes det ser ut som hunner hele gjengen jeg?
Hvis det er bare hunner, er det et problem? Eller kan de gå fredelig sammen? Vel, helt fredelig er det jo ikke, ettersom det virker som den ene jager den andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap