- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Akvarium som lekker
Akvarium som lekker
Postet 17.02.10 kl 21:09
Postet 17.02.10 kl 21:25
Postet 17.02.10 kl 21:40
Akvariet lekker
da er det bare å ta fatt i å fjerne all gammel silikon,og legge ny,.. husk bare å avfette før du tar på ny silikon. la den tørke et par døgn og så test om karet lekker. hvis ikke er det klart til bruk
Postet 17.02.10 kl 21:56
Postet 17.02.10 kl 22:12
Akvariet lekker
ja så lenge det ikke er selve glasset som er gåent så er det bare å skifte silikonen.. så er det godt som nytt.
ikke så mye pes med det i grunn. gjort det mange ganger selv..
litt styr med silikonering mht på den lukta , lukter jo eddik over hele huset noen timer,dessuten trodde jeg skulle krepere, da jeg holdt på ,med hodet inni akvariet og den eimen traff øynene. kan nok være lurt å ha verne briller som er tette, ski briller!! thihi. da slipper man at det svir i øya så innmari...
uansett resultatet blir bra så stå på og ønsker deg mange ganger lykke til
thor
ikke så mye pes med det i grunn. gjort det mange ganger selv..
litt styr med silikonering mht på den lukta , lukter jo eddik over hele huset noen timer,dessuten trodde jeg skulle krepere, da jeg holdt på ,med hodet inni akvariet og den eimen traff øynene. kan nok være lurt å ha verne briller som er tette, ski briller!! thihi. da slipper man at det svir i øya så innmari...
uansett resultatet blir bra så stå på og ønsker deg mange ganger lykke til
thor
Postet 17.02.10 kl 22:26
Postet 17.02.10 kl 22:43
Ja, du må passe på at silikonen ikke inneholder noen algedrepende midler. Det kan være en fordel at du kjøper silikon som er merket for akvariebruk. Her inne er mange tråder om det emnet. Her er en, som sågar lenker til en annen, minst.
Postet 17.02.10 kl 22:53
Postet 17.02.10 kl 23:09