Hjelp til valg av fisk

Jeg har nå fått kjørt inn min 60l og har bare en kinesisk algespiser oppi der. Jeg har lest en del om den og er bekymret for at den skal drepe eventuele nye fisker jeg skaffer meg. Noen som har forslag til hvilke fisk jeg kan ha? den har tidligere gått i et akvarium med kampfisk, men det fungerte dårlig (kampfisken fikk bank!).

har PH på 7.5 og temperatur på 25/26 grader.
har en del planter og en stor rot i akvariet og bunnen er dekket av fin sand (kjøpt med tanke på Corydoras).

kan godt tenke meg fisk med litt farger, men jeg vil ha noe som kan trives i 60l.

takker på forhånd for tips relativt ny til denne hobbyen, men stortrives så langt!
Inaktiv bruker
Jeg synes du skal forsøke å omplassere den algespiseren. Kinesisk algespiser er en stimfisk og bør derfor gå i gruppe, i tillegg bør den gå i et mye større akvarium enn det du har. Ved å ha den utelukker du vell egentlig det meste av fisk som passer i en 60 liter, mens hvis du kvitter deg med dem har du en verden av muligheter Hva er det du liker da? Killi, små tetaer, dvergciklider? Listen er lang over flotte fisk du kan ha i en 60 liter. Bare planlegg godt før du kjøper noen fisk så du ikke ender med bomkjøp
Hm
Hvordan skal jeg omplassere ham/henne da? virker ikke som en spesielt populær fisk :P vil ikke gi den videre til noen andre uvitende heller og avlive en fisk bare fordi den er voldelig er vell ikke rett?

Kan godt tenke meg en liten stim neontetra/kobbertetra. Er veldig fasinert over corydoras, jeg vet de trives best i grupper så jeg vet ikke om akvariet er stort nok?

Vanskelig dette med fiskevalg synes jeg, de i butikken sier en ting mens de på forumet sier noe annet (ofter mye forskjellig her også, noen sier det går andre ikke).
Noen som har forslag til et oppsett til 60l om jeg får omplasert Victoria (oppkalt etter den onde rødhåra dama i Twilight :P). Har ikke lyst til å gjøre noe stor feil som fører til fiskedød og sorg.
Inaktiv bruker
Sett en annonse inn her på akvaforum. Sikkert noen som har mulighet til å utvide stimen sin med en til. Hva med en gruppe Corydoras habrosus f.eks 10 stykk og en stim med 10-15 neontetra? Du har kanskje litt høy pH for disse fiskene, men det kan lett endres på
Jeg ville ikke hatt den kinesiske algespiseren i lag med Corydoras iallefall. Det er stor risiko for at den går løs på dem.

Som stimfisk i karet ditt, hva med en gruppe flotte Venusfisk? Enkle å få til, små nok til å passe i en 60 liter og utrolig fargerike når de trives godt
Takker for svar :)
da legger jeg ut en annonse her og ser om noen vil ha algeetern

de venus fiskene var kjempe fine! kanskje de er noe for akvariet mitt.

får lese videre om cory og stimfisk i fiskebasen mens jeg venter på at noen kan ta over bølla som nyter live i 60litern. takker for svar!
Forsent??
Jeg har ikke så mye erfaring men KANSKJE guppy?
Tror det er forsent? Men jeg må bare si det..
Ikke guppy :)
guppy er fine fisk, men ikke en favoritt :P
takker for forslag!

fortsatt i tenkeboksen både når det kommer til type fisk og antal o3o vanskelig dette her, kjedelig med to akvarier begge med en fisk i hver. forhåpentligvis så vil noen ta over bølla snart
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap