Sønnen min arvet en 54-liter...

Ingen spesielle planer for denne tråden. Den vil mest være dokumentasjon av egne aktiviteter og utvikling av våre akvarium...
Litt høy ph
De rutinemessige testene viste i dag

ph-->8
hmm.. kanskje den bør ned litt hvorfor er den høyere nå den den har vært før?



nitritt --> 0
Nitrat --> 8
Jeg vet ikke hvordan det er med vannet i Lillehammer, men her i Oslo ligger ihvertfall vannet med pH rundt 8 rett fra krana. Har du testet kranvannet?
Filip Sund
Jeg vet ikke hvordan det er med vannet i Lillehammer, men her i Oslo ligger ihvertfall vannet med pH rundt 8 rett fra krana. Har du testet kranvannet?


Nei.. jeg får forsøke det også..

Tenkte jeg skal kjøpe en mer nøyaktig test også. den jeg har er en JBL som går fra 3-10.. altså ikke spesiellt lett å lese av nøyaktig

Tenkte jeg skulle kjøpe den som heter JBL PH Test 6,0 - 7,6

Jeg har nemlig en anelse om at grunnen til at jeg scorer så høyt som 8 er unøyaktigheter med testen..

marisu
Scalareer er pussige skapninger..
Først rett, så sidelengs , så baklengs, så opp ned, på skrå osv. og når den ikke gjør det, står den ene å stirret inn i et hjørne..? er det normalt tro?

Perleguramiene derimot er litt for beskjedne for min smak. de er fine å se på, men de gjemmer seg stort sett under en rot..

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe fisk akkurat nå, men kunne ikke la vær når minstemann på 4 stod mitt på gulvet i butikken og proklamerte at han skulle ha "gurami med prikker"!!!

Vanntest etter vinterferien...
Var fryktelig spent før jeg skulle ta denne testen. Jeg rakk ikke bytte vann slik jeg pleier fredagen før vinterferien, det betyr at det nå i dag (søndag) har gått over to uker siden jeg skiftet vann og testet sist...

men det ser jo utrolig bra ut.!!

Nitritt--> 0
Nitrat--> 8-10 et sted... jeg synes det er vanskelig å lese av nitrat-testen nøyaktig, men så lenge det ligger i dette sjiktet er det jo ikke farlig...

Jeg kan jo bemerke at plantene hadde vokst noe utrolig på denne uken...

Det ser ut som om en av sebrafiskene har blitt gnagd på.. kanskje det er Perleguramien?? han (hunnen også) ser i alle fall ut til å ha funnet seg til rette i akvariet. Ser vi lek snart...??? spennende.....
Kanskje jeg burde få meg en perlegurami-hunn til
Det ser ut som om hun gjemmer seg for hannen, hun tilbringer mesteparten av tiden under en rot i et lite hulrom...

men hus spiser og ser ellers helt bra ut, så ....

Stakkars 54-liter'n
Den har nok blitt litt stemoderlig behandlet siden 135 litern kom i hus.. men det er jo gjort noen vannbytter og justeringer der også..

Fiskene ser ut til å ha det bra, spiser godt og er aktive...

Men så.....

Her i går var plutselig keisertetraen ikke helt pigg.. den svømte på siden og var helt rar.. virket helt forvirret..

Det var vist på tide med en vanntest...

men no2 testen viste >0.01 så da er det i alle fall ikke det...

Han har vel bare blitt gammel og grå, kanskje et lite drypp.. for i dag virker han bedre, men likevel litt redusert.. han gjemmer seg bak en lavasetein og er ikke så veldig interessert i noen ting.. Vi får håpe det går over...
Større akvaium
hmm... jeg kjenner at jeg trenger et større akvarium...
msb70
Men så..... Her i går var plutselig [URLBLOCK1] ikke helt pigg.. den svømte på siden og var helt rar.. virket helt forvirret.. .


Nå er han helt fin igjen... jeg har ingen aning om hva det kan ha vært...
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap