Fluval u4 innvendigfilter

Er det noen som har prøvd disse nye fluval innerfiltrene? Hvordan syntes dere dem er, i forhånd til de gamle fluval 4+ eks?

Er hullene så små at ikke ancistrus L144 kommer seg inni filtret, eller er hulene så store foran, bunn, siden osv at de kommer seg inn?

I den gamle fluval 4+ så kom mine ancistrus L144 seg inn i noen hull der vannet kom ut fra filter og inn i akvairet, så de ble helt runde og oppblåste mine L144.

Hvis disse nye er bra på alle måter, har jeg vurdert å kjøpe en slik filter. Men vet ikke om strømmen blir for stor i U4 eller høyere en 44 cm.

Er det noen som syntes denne er så bra at dere vil anbefale meg den?
Hvilke nr U3 eller U4 bør jeg kjøpe til 167 litern min?

Fluval U4

Fluval U3

Jeg har selv tenkt å evt kjøpe nr u4 hvis den er maks 44 cm høyt og ikke strømmen er for sterk.

Håper på mange raske svar, for jeg holder på nå å ser over hva jeg skal bestille. Er inne på webzoo nå å bestiller.
Flott hvis noen kan være snill å hjelpe meg her litt nå. Jeg vet ikke hvilken filter jeg bør velge. Jeg vil filtret skal gjøres reint skjelden og ikke hver 7 dag, slik som jeg må med filtret jeg har nå.

Jeg sku helst sendt bestillingen i dag, så venter spent på svar/ hjelp fra noen.

Takk!
Vel vil ikke anbefale noen av dem i en 167l jeg da, gå heller for et utvendig filter så slipper du å gjøre det rent en gang i uka. Om du må det så er det et tegn på t filteret er for lite, i forhold til belastninga på karet.

Eheim 2073 vil jeg anbefale, har dette i mallekaret mitt på 160l.
Jeg vil kun ha innerfiltre i mitt akvarium.
Hvor stor akvarium er U4 egnet for ut fra pakke teksten og ut fra deres mening?
Det stod noe om liter pr time, men det er sikkert noe helt annet en hva filtret er beregnet til.

Noen som vet svar på de andre/ alle spørsmål jeg har i start innlegget øverst.
Link til produsenten og de sier maks 150l for U4. Så alt etter hvor mye fisk du har i dette karet så vil dette også tette seg kjapt. antall liter i timen trenger du ikke bry deg så mye om, det som er viktig er hvor mye filtermasse filteret inneholder, altså der hvor bakteriene bor.

Grunnen til at så mange ikke kan hjelpe deg er at U filtrene til fluval er akkurat kommet på markedet i Norge, dermed så er det få folk der ute som har noen erfaring med dissel.
Plussmedlem
Produsenten anbefalr U4 til akvarier i str. 130 - 240 liter.
Erfaringsmessig så er det fornuftig å dele på slike anbefalinger. 167 liter blir da noe drøyt for U4.

Forøvrig så koster dette filteret nesten 300 kroner mere hos Webzoo enn hos Aquamanias.
Plussmedlem
Tom K
Link til [URLBLOCK1] og de sier maks 150l for U4. .

Bruksanvisningen sier merkelig nok noe annet.
Takk for linken
Hvis jeg da har 2 filter, en U4 og så den jeg nå alt har. Blir da begge fortsatt fort tett, eller blir det bra? Den jeg har nå er vel aquael 3+
Loomis
[QUOTE=Tom K]Link til [URLBLOCK1] og de sier maks 150l for U4. .

Sikkert en trykkleif et sted da Loomis :P
Loomis
[QUOTE=Tom K]Link til [URLBLOCK1] og de sier maks 150l for U4. .

Det var rart. her stod det 130 - 140 liter. Tro hva man nå skal følge slags ang liter
Plussmedlem
Chanell78
Det var rart. her stod det 130 - 140 liter. Tro hva man nå skal følge slags ang liter

Tror du kan forstørre bildet litt mer. Det står 130 - 240 l
Loomis
[QUOTE=Chanell78]Det var rart. her stod det 130 - 140 liter. Tro hva man nå skal følge slags ang liter

Tror du kan forstørre bildet litt mer. Det står 130 - 240 l

det var bare skrive feil fra meg. jeg mente 240 liter.

Hvis jeg da har 2 filter, en U4 og så den jeg nå alt har. Blir da begge fortsatt fort tett, eller blir det bra? Den jeg har nå er vel aquael 3+
Hva skal man nå tro på ang det med liter på U4?
Plussmedlem
Tom K
Sikkert en trykkleif et sted da Loomis :P

Ja, U3 har de samme tallene hos Hagen.
Plussmedlem
Chanell78

To filter blir sikkert bra nok (uten at jeg kjenner Aquael 3+).

Er det denne du mener?
Jeg får vel bare prøve denne u4 da. Her står alle filtre str for akvarium, å her står det u4 opp til 240 liter. så det er vel kanskje det som er rett.

Takk for du tok deg tid å svare!
Loomis
[QUOTE=Chanell78]Hvis jeg da har 2 filter, en U4 og så den jeg nå alt har. Blir da begge fortsatt fort tett, eller blir det bra? Den jeg har nå er vel aquael 3+

To filter blir sikkert bra nok (uten at jeg kjenner Aquael 3+).

Er det denne du mener?

Jepp den har jeg nå som går tett om ca 7 dager. slitsomt.
Plussmedlem
Med begge to så går det sikkert bedre.
Lykke til.

Det lønner seg å sjekke prisene hos Aquamanias. Selv om dette eksempelet var noe ekstremt i prisdifferanse.
Takk for tips. Det var litt bedre pris ja.
Er det din nettbutikk?
Er det han/ du som jobber deltid med denne netbutikken?
Plussmedlem
Nei, men jeg er der ofte og handler
Det er denne karen som driver Aquamanias.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap