Hva slags filter og akvarium?
Vi kjøpte brukt. Er det noen som ser hva slags akvarium og filter vi har?
Nå har vi fått svært mye yngel og har lyst til å skille kjønnene. Derfor har vi lyst på et akvarium til. Gjerne et som er likt, og må derfor vite hva vi har...
(Vi har også lyst på en reol til begge akvarium, men det blir neste steg.)
Nå har vi fått svært mye yngel og har lyst til å skille kjønnene. Derfor har vi lyst på et akvarium til. Gjerne et som er likt, og må derfor vite hva vi har...
(Vi har også lyst på en reol til begge akvarium, men det blir neste steg.)
Postet 21.02.10 kl 14:56
Postet 21.02.10 kl 15:06
Karet ser ut som en 160-liters Elite Waterhome som [URL=http://www.dahlsdyrerike.no/index.php?nr=90&case=4&id=34&idkategori=7&startrow=]Dahls Dyrerike [/URL]selger i Moss.
Filteret ditt kan være en Aqua One, Am top eller noe annet lignende.
(Det er sannsynligvis et merke på pumpehodet over den ene sugekoppen inn mot glasset.)
Anbefaler dere at filteret flyttes høyere i karet slik at det blir bedre bevegelse i vannoverflaten.
Filteret ditt kan være en Aqua One, Am top eller noe annet lignende.
(Det er sannsynligvis et merke på pumpehodet over den ene sugekoppen inn mot glasset.)
Anbefaler dere at filteret flyttes høyere i karet slik at det blir bedre bevegelse i vannoverflaten.
Postet 21.02.10 kl 15:15
Det var raskt svar!
Filteret er nok et Am-top, ja. (Jeg har flyttet det høyere opp nå, men den bråker jo høyere jeg setter det, så jeg har holdt det under vann.)
Men karet er jeg mer usikker på. Foran på armatur-toppen, er det to "fingerhull" midt på, - det ser det ikke ut til å være på den Elite Waterhome.
Filteret er nok et Am-top, ja. (Jeg har flyttet det høyere opp nå, men den bråker jo høyere jeg setter det, så jeg har holdt det under vann.)
Men karet er jeg mer usikker på. Foran på armatur-toppen, er det to "fingerhull" midt på, - det ser det ikke ut til å være på den Elite Waterhome.
Postet 21.02.10 kl 15:27
Postet 21.02.10 kl 15:35
Hjelp?
Nå har jeg sett gjennom en del medlemsakvarier og nettbutikker, men jeg finner ikke ut hva slags akvarium vi har...
Noen andre som vet???
Noen andre som vet???
Postet 28.02.10 kl 14:49
kan det være dette http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=511015&prodid=2642
eg syns du burde byttet pumpe, den pumpen du har er ikke bra og blir tett veldig fort
eg syns du burde byttet pumpe, den pumpen du har er ikke bra og blir tett veldig fort
Postet 28.02.10 kl 15:42
Endret: 28.02.10 kl 15:50
Postet 28.02.10 kl 17:50
Postet 28.02.10 kl 19:02